“یک چشم انداز تلخ”: چگونه نظارت سایبری در مقیاس جهانی رونق می گیرد

آنها همچنین استدلال می‌کنند که شرکت‌های متعددی که در سطح بین‌المللی، به ویژه برای دشمنان ناتو، بازاریابی می‌کنند، «تکثیرکنندگان غیرمسئول» هستند و سزاوار توجه بیشتر سیاست‌گذاران هستند.

این شرکت ها شامل Cellebrite اسرائیل است که ابزارهای هک تلفن و پزشکی قانونی را توسعه می دهد و در سراسر جهان به کشورهایی از جمله ایالات متحده، روسیه و چین می فروشد. این شرکت قبلاً به دلیل نقشش در زمان سرکوب چین در هنگ کنگ و کشف اینکه فناوری آن توسط یک «جوخه مرگ» بنگلادشی استفاده می‌شود، با ضربه‌های مهمی مواجه شده است.

این گزارش می‌گوید: «وقتی این شرکت‌ها شروع به فروش کالاهای خود به اعضای ناتو و دشمنان می‌کنند، باید نگرانی‌های امنیت ملی را برای همه مشتریان برانگیزد.»

بر اساس این گزارش، تجارت به طور فزاینده ای جهانی است و 75 درصد از شرکت ها محصولات نظارت و نفوذ سایبری را در خارج از قاره خانگی خود می فروشند. نویسنده اصلی، وینونا دسومبر، یکی از همکاران ابتکار سایبری Statecraft شورای آتلانتیک، استدلال می‌کند که چنین فروش‌هایی نشانه مشکلات بالقوه نظارت است.

او می گوید: “به نظر نمی رسد تمایلی برای خودتنظیمی برای اکثر این شرکت ها وجود داشته باشد.”

DeSombre امیدوار است با علامت‌گذاری چنین شرکت‌هایی به‌عنوان «تکثیرکنندگان غیرمسئول» قانون‌گذاران در سراسر جهان را تشویق کند تا برخی شرکت‌ها را برای مقررات بیشتر هدف قرار دهند.

زمانی که این شرکت‌ها شروع به فروش کالاهای خود به اعضای ناتو و دشمنان می‌کنند، باید نگرانی‌های امنیت ملی را برای همه مشتریان برانگیزد.»

دولت ها اخیراً به سمت برخی از اشکال کنترل حرکت کرده اند. اتحادیه اروپا سال گذشته قوانین سختگیرانه تری را در زمینه فناوری نظارت با هدف افزایش شفافیت صنعت تصویب کرد. و در ماه گذشته، ایالات متحده قوانین سختگیرانه تری برای صدور مجوز برای فروش ابزارهای نفوذ وضع کرده است. شرکت بدنام جاسوس‌افزار اسرائیلی NSO Group یکی از چندین شرکتی بود که به دلیل ادعاهایی مبنی بر اینکه جاسوس‌افزاری که برای دولت‌های خارجی عرضه می‌کرد برای هدف قرار دادن مقامات دولتی، روزنامه‌نگاران، بازرگانان، فعالان، دانشگاهیان و کارکنان سفارت‌ها استفاده شده بود، به فهرست سیاه ایالات متحده اضافه شد. NSO به طور مداوم تخلفات را رد کرده و استدلال می کند که به شدت سوء استفاده را بررسی می کند و مشتریان متخلف را قطع می کند.

با این وجود، یکی از نویسندگان گزارش می گوید درک مقیاس واقعی آنچه در حال وقوع است، مهم است.

یوهان اوله ویلرز، یکی از همکاران مرکز مطالعات امنیت سایبری مؤسسه روابط بین‌الملل نروژ (NUPI) می‌گوید: «اصلی‌ترین نکته از این مقاله این است که ما با یک صنعت سروکار داریم. «این یک بینش اساسی است. هدف قرار دادن NSO Group کافی نیست.

هشدار سازمان ملل

کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل اخیراً هشدارهایی را در مورد آنچه که آنها «استفاده روزافزون از مزدوران در فضای مجازی» می‌خوانند، به صدا درآورده‌اند.

جلنا آپاراک، رئیس کارگروه سازمان ملل متحد در این باره گفت: «اینکه فعالیت‌های سایبری توانایی ایجاد نقض در درگیری‌های مسلحانه و در زمان صلح را دارند و در نتیجه انواع حقوق درگیر هستند، غیرقابل انکار است. بیانیه. این گروه از قانونگذاران بین المللی خواست تا به طور مؤثرتری این صنعت را به منظور حمایت از “حق زندگی، حقوق اجتماعی اقتصادی، آزادی بیان، حریم خصوصی و حق تعیین سرنوشت” تنظیم کنند.