یک آزمایش به من گفت که مغز و کبد من از آنچه باید پیرتر هستند. آیا باید نگران باشم؟؟

35 سالم بود که امتحان دادم. و نتایج من نشان داد که سن بیولوژیکی من نیز 35 سال بود. این نشان می دهد که من در مقایسه با سایر افرادی که اطلاعاتی درباره آنها داریم، با سرعت طبیعی پیر می شوم. اما شرکتی که این آزمایش را انجام داد، از آن زمان پیشنهاد خود را به روز کرده است. چند ماه پیش، نتایج من را دوباره تجزیه و تحلیل کرد تا برای هر یک از 9 سیستم، از جمله مغز، کبد، قلب و خون، سن بیولوژیکی فردی به من بدهد.

وقتی سال گذشته فهمیدم که علیرغم رژیم غذایی گیاهی و یوگای منظم، از نظر بیولوژیکی جوان تر از حد متوسط ​​نیستم، ناامید شدم. بنابراین تصور کنید چقدر ناراحت کننده بود که فهمیدم سن بیولوژیکی مغز من چهار سال بالاتر از سن تقویمی من است. جگر من هفت سال بزرگتر است. بله، من بریتانیایی هستم، اما فکر نمی کنم مشروب بخورم که بسیار چقدر باید به نتایجی مانند این بخوانیم؟

اولین ساعت‌های پیری که حدود یک دهه پیش ساخته شدند، برای تجزیه و تحلیل نشانگرهای اپی ژنتیک روی DNA نمونه‌های بزاق طراحی شدند. این نشانگرها اساساً مواد شیمیایی هستند که به DNA ما متصل می‌شوند و نحوه ساخت پروتئین‌ها توسط ژن‌های ما را کنترل می‌کنند. تحقیقات نشان داده است که الگوهای این نشانگرها با سن همخوانی دارند. دانشمندان می توانند الگوریتم هایی را برای تخمین سن افراد فقط با تجزیه و تحلیل آموزش دهند.

از آن زمان، دانشمندان در این فناوری پیشرفت کردند. ساعت‌های جدید نه تنها نشانگرهای اپی ژنتیکی بلکه طیفی از نشانگرهای زیستی دیگر مانند سطح قند خون و تعداد گلبول‌های سفید را در خود جای می‌دهند. این آزمایش‌ها ممکن است تصوری از سن بیولوژیکی یک فرد به ما بدهد – نه فقط چند روز تولد، بلکه چند سال زندگی سالم ممکن است در راه باشد.

امروزه ساعت های پیری زیادی وجود دارد. برخی برای اندام های خاص و برخی دیگر برای گونه های جانوری خاص طراحی شده اند. برخی نمونه های خون را تجزیه و تحلیل می کنند و برخی دیگر میکروبیوم را ارزیابی می کنند. آزمایشی که سال گذشته انجام دادم و توسط شرکت Elysium ساخته شد، از نمونه های بزاق استفاده می کند و نشانگرهای اپی ژنتیک را ارزیابی می کند.

از آن زمان، تیم Elysium اختیارات آزمایش را گسترش داده است. یک لوله مینیاتوری از بزاق را بفرستید تا به زودی نه تنها سن بیولوژیکی کلی خود، بلکه سنین بیولوژیکی خاص قلب، مغز، کبد، کلیه ها و خونتان را به شما اطلاع دهند. سیستم متابولیک، ایمنی و هورمونی شما؛ و آنچه آنها سیستم التهابی شما می نامند.