گوگل در حال استفاده از هوش مصنوعی مولد همه چیز است

به دلیل خطرات ایمنی و اعتبار، گوگل در عرضه محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی کندتر از رقبا عمل کرده است. چراغ شاه، استاد علوم کامپیوتر در دانشگاه واشنگتن می گوید، اما رقابت شدید رقبای مایکروسافت، OpenAI و دیگران، چاره ای جز شروع باقی نگذاشته است.

با توجه به اینکه مدل‌های زبان هوش مصنوعی دارای نقص‌های متعددی هستند که هیچ راه‌حلی برای آن‌ها وجود ندارد، این یک استراتژی پرخطر است. کارشناسان هشدار می‌دهند که گنجاندن آنها در محصولات خود می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد و با تنظیم‌کننده‌های به شدت جنگ‌طلب مواجه شود.

گوگل همچنین دسترسی به رقیب ChatGPT خود، Bard را از یک گروه منتخب در ایالات متحده و بریتانیا برای عموم مردم در بیش از 180 کشور باز می کند. به گفته گوگل، Bard “به زودی” به مردم اجازه می دهد تا با استفاده از تصاویر و همچنین کلمات، آن را درخواست کنند و چت ربات می تواند به درخواست ها با تصاویر پاسخ دهد. گوگل همچنین در حال راه اندازی ابزارهای هوش مصنوعی است که به افراد امکان می دهد کد تولید و اشکال زدایی کنند.

گوگل سال هاست که از فناوری هوش مصنوعی در محصولاتی مانند ترجمه متن و تشخیص گفتار استفاده می کند. اما این بزرگترین تلاش این شرکت برای ادغام آخرین موج فناوری هوش مصنوعی در محصولات مختلف است.

“[AI language models’] قابلیت ها بهتر می شوند ما در حال یافتن مکان‌های بیشتر و بیشتری هستیم که بتوانیم آنها را در محصولات موجود خود ادغام کنیم، و همچنین در حال یافتن فرصت‌های واقعی برای ارائه ارزش به مردم به روشی جسورانه اما مسئولانه هستیم.» بررسی فناوری.

او می‌گوید: «این لحظه برای گوگل واقعاً لحظه‌ای است که در آن ما شاهد قدرت قرار دادن هوش مصنوعی در دستان مردم هستیم.

قهرمانی می گوید، امید این است که مردم آنقدر به این ابزار عادت کنند که به بخشی غیرقابل توجه از زندگی روزمره تبدیل شوند.

فروشگاه یکجا

اعلامیه گوگل در حالی منتشر می‌شود که رقبایی مانند مایکروسافت، OpenAI، و Meta و گروه‌های منبع باز مانند Stability.AI برای راه‌اندازی ابزارهای چشمگیر هوش مصنوعی که می‌توانند متن را خلاصه کنند، به پرسش‌های مردم پاسخ روانی دهند، و حتی تصاویر و ویدیوها را از طریق پیام‌های کلمه تولید کنند، رقابت می‌کنند.