کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی

در تحقیقات آکوئیلینو ( Aquilino) که در سال ۲۰۰۲ منتشر شد، وضعیت ۴۰۰ دندان عصب کشی شده مورد ارزیابی قرار گرفته و مشخص شد دندانهایی که روکش نشده بودند، شش برابر بیشتر از دندانهایی که روکش شده بودند، از دست رفتند. برای مثال در مورد دندان عصب کشی شده که آسیب زیادی ندیده است، میتوان سوراخ دسترسی را به شکل محافظه کارانه ای ایجاد کرد تا بخش زیادی از ساختار دندان از دست نرود. مهمترین اشکالات کامپوزیت شامل موارد زیر است: مانند آمالگام خاصیت ضد پوسیدگی ندارد، در دراز مدت ثبات رنگ مناسبی ندارد (به مرور زیبایی اش را از دست میدهد)، نسبت به سایر مواد ترمیمی به سایش حساس تر است و نیز تکنیک کار با آن بسیار دقیق و حساس است و باید کاملا مطابق دستور و زمانبندی تعریف شده انجام شود، همچنین هنگام ترمیم کامپوزیت محیط باید عاری از هرگونه رطوبت و بزاق باشد.

موقعیت دندان از نظر قرار داشتن در ناحیه زیبایی و… استفاده از لیزر در تشخیص پوسیدگی از جمله روش های جدید است . ترمیم دندان با لیزر از جمله مواردی است که صحبت در مورد آن بسیار رایج است . آمالگام در مقایسه با دیگر پرکردگی ها مزیت های فراوانی دارد که می توان به ، استحکام و دوام بیشتر و قیمت پایین تر آن اشاره کرد. پر کردن دندان با لیزر دندانپزشکی بسیار دقیق تر از مته است. زیبایی: رنگ کامپوزیت مشابه رنگ دندانها میباشد و از نظر زیبایی بسیار مناسب بوده مخصوصا برای دندانهای جلویی که بیشتر در معرض دید هستند.

نرخ بقای این دندانها در ۱، ۲ و ۵ سال بعد به ترتیب ۹۶%، ۸۸% و ۳۶% بود. اکنون باید این نکات را در نظر بگیرید: دندان پرشده ممکن است حساس شده باشد. این ماده در لابراتوار دندانپزشکی به شیوه ای تهیه میشود که به خوبی بخش های پوسیده را پوشش می دهد. در نتیجه تماس با متخصص ایمپلنت دندان غرب تهران ضروری می شود و باید حتما نزد آن متخصص برای درمان مراجعه کرد. ترمیم دندان یک روش دندانپزشکی برای رفع مشکلات بهداشتی، سلامتی و زیبایی دندان است. زیبایی شناختی یک زیرشاخه و تخصص اصلی در دانش نوین دندانپزشکی است.

در مورد دندانهای عقبی (دندانهای آسیاب کوچک و به ویژه آسیاب بزرگ) معمولا نیرو کاملاً مستقیم و محوری بوده و به همین علت دندان باید مقاومت بالایی داشته باشد در نتیجه بهتر است از روکش استفاده شود. دندانی که تحت تأثیر هر یک از مشکلات نام برده قرار گرفته باشد باید با درمانهایی مانند پر کردن دندان، یا روکش، اینلی یا آنلی، ایمپلنت یا بریج دندان (بسته به نیاز و شرایط) تحت درمان قرار بگیرد.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با ترمیم دندان سطحی وب سایت خود باشید.