کربن زدایی صنایع با اتصال و 5G

ششمین گزارش تغییرات آب و هوایی گروه بین المللی سازمان ملل متحد در مورد تغییرات آب و هوا-ارزیابی تجمیع تحقیقات علمی که توسط 300 دانشمند در 66 کشور جهان تهیه شده است-به عنوان بلندترین و واضح ترین زنگ هشدار تا به امروز در مورد بحران گرمایش جهانی عمل کرده است. این پانل بدون شک افزایش دمای زمین – که از زمان انقلاب صنعتی تا کنون 1.1 درجه سانتی گراد افزایش یافته است – را به فعالیت های انسانی نسبت می دهد. بدون کاهش چشمگیر و فوری دی اکسید کربن و دیگر انتشار گازهای گلخانه ای ، دمای هوا قبل از پایان قرن بین 1.5 تا 2 درجه سانتی گراد افزایش می یابد. این ، به گفته هیئت ، همه بشریت را به “ریسک بیشتر عبور از” نقاط اوج “، آستانه هایی فراتر می رساند که حتی اگر دمای هوا بعداً کاهش یابد ، دیگر نمی توان از برخی تأثیرات جلوگیری کرد.”

بنابراین شرکتها و صنایع باید تلاشهای خود را برای کاهش و حذف گازهای گلخانه ای با سرعت و دقت مضاعف کنند – اما برای انجام این کار ، آنها همچنین باید به تحول عمیق عملیاتی و سازمانی متعهد شوند. زیرساخت های تلفن همراه ، به ویژه 5G ، یکی از بسیاری از ابزارهای دیجیتالی و فرآیندهای مجهز به فناوری است که سازمان ها برای تسریع تلاش های کربن زدایی در اختیار دارند.

5G و دیگر فناوری های سلولی می توانند زنجیره های تأمین و شبکه های متصل به یکدیگر را افزایش دهند ، اشتراک گذاری داده ها را بهبود بخشیده ، سیستم ها را بهینه کرده و کارایی عملیات را افزایش دهند. این قابلیتها می تواند به زودی به تسریع نمایی تلاشهای جهانی برای کاهش انتشار کربن کمک کند.

صنایعی مانند انرژی ، تولید و حمل و نقل می توانند با استفاده از 5G بیشترین تأثیر را بر فعالیتهای کربن زدایی داشته باشند ، زیرا آنها یکی از بزرگترین صنایع تولید کننده گازهای گلخانه ای هستند و همگی متصل به اتصال به یکدیگر از طریق شبکه ارتباطات هستند. زیر ساخت.

عملکرد بالاتر و بهبود کارایی 5G-که حداکثر سرعت داده چند گیگابیتی ، تأخیر بسیار کم ، افزایش قابلیت اطمینان و افزایش ظرفیت شبکه را ارائه می دهد-می تواند به مشاغل و ارائه دهندگان زیرساخت های عمومی در تمرکز بر تحول کسب و کار و کاهش انتشارات مضر کمک کند. این امر مستلزم مدیریت دیجیتالی م monitoringثر و نظارت بر عملیات توزیع شده با انعطاف پذیری و بینش تحلیلی است. 5G به کارخانه ها ، شبکه های لجستیک ، شرکت های قدرت و سایر شرکت ها کمک می کند تا از طریق بینش بهتر و پیکربندی شبکه های قوی تر ، کارآمدتر ، آگاهانه تر و عمداً در راستای اهداف پایداری صریح خود عمل کنند.

این گزارش ، “کربن زدایی صنایع با اتصال و 5G” ، استدلال می کند که قابلیت های فعال شده توسط اتصال پهن باند سلولی در درجه اول ، هرچند نه به طور انحصاری ، از طریق زیرساخت شبکه 5G ، یک تلاش منحصر به فرد ، قدرتمند و فوری برای کاهش کربن است. آنها پتانسیل ایجاد شتاب تحول آفرین در کربن زدائی را دارند ، زیرا زنجیره های تأمین ، حمل و نقل و شبکه های انرژی به طور فزاینده ای به هم پیوسته داده ها را برای افزایش کارایی و بهره وری به اشتراک می گذارند ، بنابراین سیستم ها را برای کاهش انتشار کربن بهینه می کنند.

گزارش کامل را بارگیری کنید.