کالیفرنیا تلاش‌های خود را برای تنظیم مقررات هوش مصنوعی افزایش می‌دهد

در حالی که ممکن است سال‌ها طول بکشد تا این لایحه به قانون تبدیل شود – این هفته برای جلسه استماع کمیته در نظر گرفته شده است که در آن ذینفعان در مورد اصلاحیه‌های احتمالی بحث و پیشنهاد خواهند کرد – شرکت‌هایی که از هوش مصنوعی مولد به‌ویژه برای اهداف تصمیم‌گیری استفاده می‌کنند یا قصد دارند نسخه خودشان را ارائه کنند. ورود آن به بازار، شناسایی این فرآیندها قبل از مقررات آتی به خوبی انجام می شود.

دیوید استاس، وکیل با تجربه در زمینه حفظ حریم خصوصی داده ها در شرکت حقوقی Husch Blackwell گفت: «شرکت ها باید فرآیندهای منظمی را برای درک زمان نصب این نوع محصولات، انجام ارزیابی تأثیر حفاظت از داده ها و درک عواقب آن ایجاد کنند. .

Stauss گفت که احتمالاً مجموعه ای از قوانین هوش مصنوعی در سراسر ایالت، سناریویی مشابه با ماهیت تکه تکه قوانین حریم خصوصی است.

تغییرات در قوانین حفظ حریم خصوصی

در همین حال، آژانس ایالتی، آژانس حفاظت از حریم خصوصی کالیفرنیا، بر اساس قانون حفظ حریم خصوصی خود، بر مسائل مربوط به تنظیم داده ها در مورد هوش مصنوعی تمرکز دارد.

قانون حفظ حریم خصوصی ایالت – محافظه‌کارانه‌ترین قانون در ایالات متحده – به افراد اجازه می‌دهد وقتی یک کسب‌وکار از فناوری تصمیم‌گیری خودکار برای جمع‌آوری چنین اطلاعاتی استفاده می‌کند، از جمع‌آوری داده‌ها انصراف دهند. مردم همچنین حق درخواست اطلاعات در مورد نحوه استفاده از فناوری را دارند.

در حال حاضر، آژانس در حال جمع‌آوری نظرات عمومی در مورد مقررات مربوط به هوش مصنوعی است، اما ممکن است مدتی طول بکشد تا هر چیزی نهایی شود.

Stauss گفت: «در پایان جلسه، ما می‌توانیم به یک رژیم نظارتی کاملاً دیگر نگاه کنیم.