کالیفرنیا تلاش‌های خود را برای تنظیم مقررات هوش مصنوعی افزایش می‌دهد

سیاست گذاران کالیفرنیا در تلاش هستند تا استفاده از هوش مصنوعی را تنظیم کنند، به ویژه به عنوان راهی برای مبارزه با تبعیض الگوریتمی، از جمله آزمایش الگوریتم ها پیش از موعد و اصرار برای شفافیت در استفاده از ابزارهایی مانند ChatGPT.

لایحه AB 331 که توسط عضو مجلس ایالتی کالیفرنیا، ربکا بائر کاهان در ماه مارس ارائه شد، با هدف اطمینان از اینکه سیستم‌های هوش مصنوعی که برای تأثیر مستقیم بر «تصمیم‌های نتیجه‌ای» در مورد افراد – مربوط به عواملی مانند اشتغال، مالی، پزشکی و تحصیلات استفاده می‌شوند، دریافت می‌کنند. نظارت اضافی

دومینیک شلتون لایپزیگ، یکی از شرکای شرکت حقوقی مایر براون، گفت: این برای تعیین اینکه آیا تأثیر نامطلوب بالقوه ای بر این بخش های مهم وجود خواهد داشت یا خیر.

لایپزیگ افزود: این لایحه همچنین شرکت‌هایی را پوشش می‌دهد که از هوش مصنوعی برای تعیین مخاطبان هدف تبلیغات در این بخش‌ها استفاده می‌کنند، زیرا تصمیم‌های خاصی که بر اساس این الگوریتم‌ها گرفته می‌شود می‌تواند بر زندگی افراد تأثیر بگذارد.

لایپزیگ گفت: «بازاریابان باید الگوریتم‌ها را از ابتدا با ذهن‌های قابل اعتماد بسازند، به جای اینکه آن را نادیده بگیرند و منتظر بمانند تا بدترین حالت در دو سال آینده بازگردد، همانطور که در مورد حریم خصوصی انجام شد.»

از آنجایی که صنعت تبلیغات از کوکی‌های شخص ثالث و الگوریتم‌هایی برای کمک به تطابق مخاطبان دور می‌شود، زمانی که شرکت‌ها ابزارهای هوش مصنوعی را اتخاذ می‌کنند، باید عناصری مانند بررسی دقت و سوگیری در سیستم‌ها گنجانده شوند. تنظیم کننده ها نگران هستند که با توجه به پیشرفت های سریع در مورد هوش مصنوعی، این بررسی ها نادیده گرفته می شوند. به این ترتیب، قانونگذاران در کالیفرنیا و سایر ایالت‌ها، از جمله واشنگتن و مینه‌سوتا، در حال افزایش سرعت برای تنظیم مقررات هستند. در همین حال، رهبران صنعت، از جمله ایلان ماسک، برای توقف توسعه هوش مصنوعی فشار آورده اند.

بر اساس لایحه پیشنهادی، از شرکت‌هایی که از ChatGPT4 استفاده می‌کنند، مانند بینگ مایکروسافت، خواسته می‌شود که در مورد داده‌هایی که برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی استفاده می‌شود، شفاف‌تر عمل کنند.

علاوه بر این، شرکت‌ها ملزم خواهند بود ارزیابی‌های تاثیر خود را برای استفاده از چنین فناوری‌هایی با اداره حقوق مدنی به اشتراک بگذارند یا با جریمه 10000 دلاری مواجه خواهند شد. این شامل شرکت هایی می شود که از ChatGPT برای چت ربات های خدمات مشتری مانند Snap و Shopify استفاده می کنند.

این لایحه همچنین شامل یک حق اقدام خصوصی است که به هر ساکن کالیفرنیا اجازه می دهد از شرکتی که فکر می کند نقض می کند شکایت کند و پس از آن شرکت 45 روز فرصت دارد تا تخلف را جبران کند.