کارگران فن‌آوری سوخته در چین در حال مبارزه با ساعات طولانی هستند

ساعت پیگیری

Working Time با یک صفحه گسترده به اشتراک گذاشته شده در Tencent Docs، نسخه چینی Google Docs آغاز شد. مدت کوتاهی پس از ارسال آن، مملو از ورودی های منتسب به شرکت هایی مانند علی بابا، ارائه دهنده جستجوی اینترنتی به زبان چینی بایدو و شرکت تجارت الکترونیک JD.com شد.

در یکی از نوشته‌های مرتبط با غول فناوری هواوی آمده است: «۹ صبح، ۱۰:۳۰ شب تا ۲۳:۰۰، شش روز در هفته، مدیران معمولاً بعد از نیمه‌شب به خانه می‌روند».

مدخل دیگری خاطرنشان کرد: «10 صبح، 9 شب (زمان خارج از کار 9 شب، اما گروه ما به دلیل دگرگونی تا ساعت 9:30 شب یا 10 شب می‌ماند» («Involution» یک اصطلاح عامیانه اینترنتی چینی برای رقابت غیرمنطقی است).

در عرض سه روز، بیش از 1000 ورودی اضافه شد. چند روز بعد، این موضوع به برترین موضوع ترند در انجمن آنلاین Quora چین Zhihu تبدیل شد.

همانطور که صفحه گسترده رشد کرد و توجه عمومی بیشتری را به خود جلب کرد، یک سازمان دهنده با نام کاربری 秃头才能变强 (“تنها کچل بودن می تواند شما را قوی کند”)، در Zhihu منتشر شد تا داستان پشت این پروژه رو به رشد را به اشتراک بگذارد.

برگزارکننده گفت: “چهار نفر از ما فارغ التحصیلان کالج و کارشناسی ارشد هستیم که بین سال های 1996 و 2001 متولد شده اند.” آنها گفتند که در ابتدا، صفحه گسترده فقط برای به اشتراک گذاری اطلاعات، برای کمک به شکارچیانی مانند خودشان بود. اما با محبوبیت، برگزارکنندگان تصمیم گرفتند از جمع‌آوری اطلاعات به فعالیت‌گرایی پیش ببرند. 秃头才能变强 نوشت: “این دیگر صرفاً به اشتراک گذاری نیست، زیرا ما مسئولیت اجتماعی داریم.”