در ادامه، GitLab برنامههایی برای استفاده از هوش مصنوعی دارد تا مردم را به تصمیم خرید سریعتر سوق دهد. کرامر نگفت که این شرکت چقدر روی هوش مصنوعی سرمایه گذاری کرده است.
برای پلتفرم اشتراکگذاری ویدیو Vimeo، هوش مصنوعی برای پیشبینی بهترین اقدام بعدی برای مشتریانش استفاده میشود.
به گفته لین جیروتو، مدیر بازاریابی Vimeo، این شرکت در حال حاضر در حال مذاکره با انواع توسعه دهندگان هوش مصنوعی مانند OpenAI است تا مشخص کند که چه کسی پیچیده ترین درک را از استفاده از هوش مصنوعی مولد برای ویدیو دارد. Vimeo در ماه های آینده اعلامیه همکاری را اعلام خواهد کرد.
این شرکت قصد دارد هوش مصنوعی مولد را در ابزارهای هوش مصنوعی موجود خود بگنجاند تا به پلتفرم کمک کند تا پیشنهادات خودکار مانند تصحیح رنگ، تثبیتسازی و سایر ویرایشها را هنگام آپلود تصاویر و ویدیوهای کاربران ارائه دهد.
مشابه GitLab، Vimeo در تلاش است تا از هوش مصنوعی برای تقسیمبندی مخاطبان خود استفاده کند، مانند متمایز کردن یک کاربر معمولی که روزانه ویدیو میسازد از شرکتی که از Vimeo برای رویدادهای بزرگ استفاده میکند، و محتوا و ابزارهای پیشنهادی مناسب را برای آنها ارائه میکند.
ژیروتو گفت: «با اطلاعاتی که در اختیار داریم، میخواهیم فیلتر کنیم و در مورد پیشبینی بهترین اقدام بعدی باهوشتر باشیم. برای مثال، شاید شما یک کاربر رایگان هستید و شروع به انجام بسیاری از اقدامات کرده اید که شما را به یک ویژگی یا قابلیت جدید در یک پیشنهاد پولی سوق می دهد.
چالش های حریم خصوصی، مالکیت و هزینه
با این حال، سرفصلهای اخیر در مورد ناتوانی هوش مصنوعی مولد در محافظت از دادههای حساس، از جمله مهندسان سامسونگ که دادههای حساس را به ChatGPT تغذیه میکنند، برندها را به زیر سوال بردن صلاحیت حریم خصوصی این فناوری سوق میدهد.
Strava بیش از 98 میلیون ورزشکار را بر اساس تمرینات بدنی آنها از طریق ردیابی GPS گزارش می دهد، مجموعه ای از داده هایی که Strava برای حفظ خصوصی آنها سخت تلاش می کند.
زیپورا آلن، مدیر ارشد بازاریابی آن در نشست Activate Summit گفت: “نگرانی های زیادی در مورد حفظ حریم خصوصی در مورد جمع آوری آن داده ها و هویت مرتبط با آن وجود دارد.” “شما می توانید به یک مکان واقعا ترسناک برسید.”
GitLab کدهای مهمی را برای برخی از بزرگترین سازمان های جهان ذخیره می کند. این شرکت به Adweek گفته است که از مدلهای منبع باز مانند OpenAI برای افزایش قابلیتهای هوش مصنوعی خود استفاده نخواهد کرد. در عوض، این شرکت در حال ساخت مدل هوش مصنوعی خود است که میتواند تمام دادهها را محافظت کند و مدلهای مورد استفاده شرکای خود را برای ایمن نگه داشتن آن آموزش دهد.
ژیروتو گفت: اکنون که هوش مصنوعی برای تولید محتوا به طور گستردهتر مورد استفاده قرار میگیرد، صاحب آن محتوا یک چالش قابل پیشبینی خواهد بود.