چگونه رسانه های اجتماعی و رسانه های خرده فروشی می توانند به صورت همزیستی همزیستی کنند؟

از آنجایی که بقیه دنیای تجارت دست خود را در مورد مشاغلی که هوش مصنوعی به دست می‌آورد، صنعت بازاریابی عملکردی به تأثیرات مضر بالقوه شبکه‌های رسانه‌ای خرده‌فروشی (RMNs) بر درآمد تبلیغاتی پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی توجه دقیقی دارد.

هنگامی که رسانه های خرده فروشی (که مک کینزی پیش بینی می کند تا سال 2026 به 100 میلیارد دلار هزینه تبلیغات برسد) برای اولین بار منفجر شد، ما خریداران به این فکر افتادیم که آیا به تدریج بخش قابل توجهی از بودجه خرید رسانه خود را به دور از گوگل (با کوکی های در حال فروپاشی آن) و متا تخصیص می دهیم. (با محدودیت های حریم خصوصی داده ها) به داده های مصرف کننده شخص اول ارائه شده توسط RMN هایی مانند آمازون و Instacart. اما در عوض، گوگل، متا و پینترست با همکاری با خرده فروشان برای ارائه بهترین های هر دو جهان به تبلیغ کنندگان – مخاطبان گسترده و متنوع شبکه های اجتماعی با تبدیل خرده فروشی های کم قیف، در مقابل این تهدیدها قرار گرفتند. رویکرد آنها، به عبارت دیگر: اگر نمی توانید آنها را شکست دهید، به آنها بپیوندید.

من و تیمم متوجه شده ایم که سوال این نیست “خرده فروشی یا اجتماعی؟” این “چگونه این دو می توانند به صورت همزیستی همزیستی داشته باشند؟” مؤثرترین راه برای دستیابی به این امر، تبلیغ متقابل بین RMN و شبکه های اجتماعی، یکپارچه سازی داده ها و اجرای استراتژی های رسانه ای در داخل و خارج از سایت برای بهبود سفر مشتری و تجربه خرید است.

با الهام گرفتن از مشارکت خود شرکت ها شروع کنید. پینترست در ژانویه با LiveRamp همکاری کرد تا راه‌حل‌های اتاق تمیز را برای مسائل مربوط به حریم خصوصی داده‌ها برای تبلیغ‌کنندگان ایجاد کند، که از Albertsons Media Collective شروع شد. اتاق‌های تمیز داده جدید نیستند. آنها سال‌هاست که وجود دارند، اما در ماه‌های اخیر با سخت‌تر شدن قوانین حفظ حریم خصوصی داده‌ها در آمریکا و اروپا، دوباره در کانون توجه قرار گرفته‌اند.

سپس در ماه مارس، شبکه رسانه‌ای Dollar General، DGMN، همکاری اولیه‌ای با متا را برای ارائه «پشتیبانی کامل از کمپین و خدمات خلاقانه تمام‌عیار و همزمان با اندازه‌گیری فروش‌های فروشگاهی قابل انتساب به صورت حلقه بسته» اعلام کرد. نتایج آزمایش اولیه موفقیت‌آمیز Dollar General نشان می‌دهد که متا فقط به تکمیل و گسترش برنامه تبلیغات شریک مدیریت شده خود ادامه می‌دهد.

زیبایی این همکاری‌ها مزیت منحصربه‌فردی است که هر طرف روی میز به ارمغان می‌آورد: RMN‌ها در حالت ذهنی کم‌قیف و آماده خرید به دست مصرف‌کنندگان می‌رسند، اما اجتماعی پولی همچنان بهترین کار را در افشای پیام‌ها در اختیار طیف وسیعی از مردم دارد. جمعیت شناسی و مکان های مختلف بنابراین، هنگام برنامه ریزی بودجه رسانه ای خود، اهداف کمپین خود را در نظر بگیرید. افزایش آگاهی از برند؟ اجتماعی را در اولویت قرار دهید. تبدیل و فروش؟ به سمت خرده فروشی متمایل شوید. بسته به اهداف شما، هزینه نسبی هر خرید هر کانال باید در بودجه شما محاسبه شود.