چگونه حشرات و مواد شیمیایی موجود در مدفوع شما می توانند دقیقاً آنچه را که خورده اید از بین ببرند

یافتن حشرات خاص مرتبط با مواد غذایی خاص مشکل بود، اما وجود یک میکروب خاص نشانگر قوی بودن یا نبودن یک فرد برای نوشیدن قهوه بود. اساساً، اگر قهوه‌نوشید، یک میکروب در مدفوع شما را از بین می‌برد.

مطالعه جدید که توسط هانا هولشر در دانشگاه ایلینویز و همکارانش انجام شده است، رویکرد کمی متفاوت دارد. در اینجا، تیم به نمونه‌های مدفوع از داوطلبانی که مقادیر مشخصی از غذاهای خاص را به صورت روزانه می‌خوردند، بررسی کردند. و به جای بررسی حضور خود میکروب‌ها، تیم هولشر به دنبال متابولیت‌ها بودند – مواد شیمیایی که میکروب‌ها هنگام تجزیه غذا تولید می‌کنند.

این تیم تاثیر شش غذای خاص را بررسی کردند: بادام، آووکادو، بروکلی، گردو، جو و جو. محققان ابتدا به بررسی این موضوع پرداختند که آیا ارتباطی بین متابولیت‌ها در مدفوع وجود دارد یا خیر و اینکه آیا فرد خاصی هر یک از این غذاها را خورده است یا خیر. آنها از هر الگوی که شناسایی کردند برای حدس زدن اینکه آیا افراد دیگر همان غذاها را خورده اند یا خیر استفاده کردند.

باز هم مشکل بود – اما تیم توانست تشخیص دهد که آیا مردم بادام، کلم بروکلی یا گردو خورده‌اند، بسته به نوع غذا، با دقت 80 تا 87 درصد. این مطالعه به صورت آنلاین در سرور preprint bioRxiv منتشر شد و هنوز توسط همتایان مورد بررسی قرار نگرفته است. اما بر اساس کارهای مشابهی است که تیم سال گذشته منتشر کرد.

مطالعاتی مانند این، نگاهی اجمالی به آینده بالقوه تجزیه و تحلیل مدفوع ارائه می دهد. این روزهای اولیه است و دقت این تست‌ها احتمالاً در سال‌های آینده بهبود می‌یابد. اما توانایی درک تأثیر غذاها بر میکروبیوم‌ها و سلامتی ما می‌تواند تحقیقات و تغذیه را متحول کند. امیلی لیمینگ، دانشمند تغذیه در Zoe، سازنده یک برنامه تغذیه شخصی، که مطالعه بری را انجام داده است، می گوید: «این واقعاً مرز آینده است.

تیم Holscher امیدوار است که تحقیقات تغذیه را بهبود بخشد. مطالعاتی که هدفشان این است که بفهمند برخی غذاها چگونه بر سلامت ما تأثیر می‌گذارند، معمولاً به داوطلبان برای نگه‌داشتن خاطرات غذایی متکی هستند. نگهداری آنها دردسرساز است و معمولاً نادرست یا ناقص هستند. به جای آن تجزیه و تحلیل مدفوع یک فرد می تواند روزی یک جایگزین بدون درد ارائه دهد.