چرخش BuzzFeed به HuffPost هنوز توسط خریداران تبلیغات مختل شده است

وقتی پنج‌شنبه گذشته، جونا پرتی، مدیر اجرایی BuzzFeed Inc بسته شدن ناگهانی BuzzFeed News را اعلام کرد، او همچنین فصل جدیدی را برای برند خواهر خود HuffPost آغاز کرد که اکنون به عنوان پرچم‌دار عملیات خبری این شرکت عمل خواهد کرد.

به گفته خریداران و تحلیلگران رسانه، این استراتژی از تعدادی کارآیی، از جمله متحد کردن منابع خبری تحت یک عملیات بهره می‌برد، اما بسیاری از چالش‌های حل‌نشده دیگری را که مدل رسانه‌های دیجیتال رایگان و با پشتیبانی تبلیغاتی با آن مواجه است، در نظر نمی‌گیرد.

این دو ویژگی از چندین جنبه کلیدی، از جمله شناخت برند، الگوهای ترافیک و ترکیب محتوا، متفاوت هستند. اما مدل کسب و کار مشترک و مالکیت آنها به طور طبیعی میزان تمایز HuffPost را از شریک نمونه کار سابق خود محدود می کند.

Ana Milicevic، مدیر و یکی از بنیانگذاران مشاور تبلیغاتی Sparrow Advisors، گفت: “این تلاشی است برای فرود نرم در یک نشریه دوستانه، اما در نهایت HuffPost همان چالش هایی را خواهد داشت که BuzzFeed News داشت.”

مزایای منابع مشترک، وفاداری مخاطب و ترکیب محتوا

به گفته یکی از خریداران رسانه‌ای که برای بحث در مورد روابط تجاری حساس خواست نامش فاش نشود، BuzzFeed Inc. با کاهش دامنه عملیات خبری خود از دو به یک لباس، می‌تواند مزایای طبیعی زیادی داشته باشد.

BuzzFeed Inc. می‌تواند منابع خود را در یک ناشر خبری تجمیع کند، که می‌تواند به رشد سریع‌تر آن کمک کند. این دو ملک در مورد موضوعات مشابه گزارش می دهند و ادغام کارکنان واجد شرایط و عملیات تجاری را کمتر چالش برانگیز می کند.

HuffPost یک صفحه اصلی بزرگ دارد که نسلی از کاربران وب به آن چسبیده اند.

بن اسمیت، سردبیر Semafor و بنیانگذار سابق BuzzFeed News

HuffPost همچنین دارای خوانندگان ماهانه بیشتر و سهم بیشتری از مخاطبان مستقیم است. بر اساس داده های SimilarWeb، بین ژانویه تا مارس سال جاری، میانگین 53 میلیون بازدید کننده در ماه داشته است، در حالی که BuzzFeed News 23 میلیون بازدیدکننده داشته است.

به همین ترتیب، ترافیک مستقیم 65٪ از ترافیک به HuffPost را تشکیل می دهد، در حالی که این میزان در BuzzFeed News کمتر از 15٪ است.

این اختلاف، عمدتاً محصول عادتی است که HuffPost در طول تاریخ 18 ساله خود در خوانندگان ایجاد کرده است، می‌تواند به حفظ ناشر در برابر الگوهای تیره ترافیک اجتماعی کمک کند.