چرا U-Turn تسلا در تبلیغات اهمیت دارد؟

«برند تصمیم می‌گیرد تبلیغ کند» ممکن است عنوانی غیرعادی به نظر برسد، این عنوانی است که پس از نشست سالانه سهامداران تسلا در آستین، تگزاس، رسانه‌های تجاری را به خود اختصاص داد.

دلیلش این است که پس از دو دهه اجتناب از تبلیغات مرسوم به نفع تبلیغات شفاهی، ایمیل‌ها، ارجاع‌های تشویقی و بنیان‌گذار و مدیر ارشد اجرایی در ایلان ماسک، این برند تصمیم گرفته است تا آن را اجرا کند.

ماسک در پاسخ به سوال یکی از سهامداران در طول این رویداد در مورد برنامه‌های سرمایه‌گذاری در این برند، پاسخ‌های او با تشویق و حتی تشویق‌های ایستاده از سوی حضار گفت: «ما کمی تبلیغات را امتحان خواهیم کرد و ببینیم چگونه پیش می‌رود. .

ماسک-کسی که توییت معروفی داشت “از تبلیغات متنفرم” در سال 2019- بر این طعنه تاکید کرد که توییتر، که او در ماه اکتبر به قیمت حدود 43 میلیارد دلار خریداری کرد، برای سرپا ماندن به دلارهای تبلیغاتی متکی است.

او توضیح داد: «اینجا هستم، قبلاً هرگز واقعاً از تبلیغات استفاده نکرده بودم، و اکنون شرکتی دارم که به شدت به تبلیغات وابسته است. بنابراین، حدس می‌زنم باید بگویم تبلیغات عالی است، همه باید این کار را انجام دهند!

ماسک گفت تبلیغات تسلا ویژگی‌ها و قابلیت‌های ناشناخته برای مخاطبان اصلی را برجسته می‌کند. در مصاحبه‌ای پس از رویداد در توییتر اسپیس با CNBC، او افزود که تسلا علاقه‌مند به اجرای تبلیغاتی است که «آموزنده و سرگرم‌کننده» و همچنین از نظر زیبایی‌شناختی جذاب باشند.

او ادامه داد: «این باید چیزی باشد که بعد از انجام آن از تماشای آن پشیمان نشوید» و افزود: «من فقط با آن موافقت کردم، بنابراین هنوز یک استراتژی کاملاً شکل‌گرفته ندارم.»

پس از سقوط تقریباً 70 درصدی در سال 2022، سهام تسلا تا حدودی در سال 2023 به عقب برگشت. بر اساس اطلاعات برند Morning Consult، تنها 13.4 درصد از بزرگسالان آمریکایی در ژانویه 2023 دیدگاه مثبتی نسبت به تسلا داشتند که این کاهش 15 درصدی نسبت به سال 2022 است.

برای ریچارد اگزون، بنیان‌گذار آژانس مستقل مستقر در لندن، این موضوع نشان می‌دهد که چرخش ماسک با واکنش مشتاقانه سهامداران تسلا مواجه شد. پس از اینکه این کسب و کار در آوریل کمترین حاشیه ناخالص سه ماهه خود را از سال 2020 به ثبت رساند، سرمایه گذاران به دنبال طرحی به ماسک هستند.