چرا Bombay Sapphire از یک ربات برای الهام بخشیدن به خلاقیت انسان استفاده کرد؟

بحث در مورد هوش مصنوعی جایگزین انسان در ماه های اخیر دوباره شعله ور شده است، و این یکی از مواردی است که برند جین Bombay Sapphire با استفاده از یک ربات برای بازسازی تصاویر الهام بخش از انسان به عنوان بخشی از یک گالری اختصاصی، بیشتر دامن می زند.

ناتاشا کرتین، معاون بازاریابی جهانی Bombay Sapphire، هنگام بحث در مورد ابتکار خلاقانه برند متعلق به Bacardi که در لندن آغاز شد، گفت: “این بسیار بیشتر از انتظارات ما است، که نشان دهنده یک کنجکاوی واقعی و آرزوی دیدن کمی پشت پرده است.” به سمت نیویورک می رود.

کرتین پس از میزبانی این نصب در موزه طراحی لندن طی چهار روز در ماه آوریل، با Adweek صحبت کرد. او توضیح داد که از طریق #sawthismadethis، حدود 3500 نفر تصویری را به اشتراک گذاشتند که الهام بخش خلاقانه آنها بود. Ai-Da – یک ربات مجهز به هوش مصنوعی با مدل موی میا والاس – سپس تفسیرهایی از تصاویر هشتگ شده را به صورت زنده در این رویداد ترسیم کرد. در طول تعطیلات آخر هفته، بیش از 7000 نفر از این تاسیسات بازدید کردند که آن را به یکی از پربازدیدترین ابتکارات موزه در سال های اخیر تبدیل کرده است.

این رویداد بخشی از پلتفرم برند “Saw This Made This” است که توسط فیلمساز مشهور باز لورمن رهبری می شود، زیرا او و Bombay Sapphire با هدف الهام بخشیدن خلاقانه به مردم همکاری می کنند. این نصب قرار است از 10 تا 13 می به کارخانه چلسی در نیویورک بیاید.

کورتین توضیح داد که هدف از مجموعه نصب و کمپین، که در کنار آژانس AMV BBDO ایجاد شده است، این است که “چگونه هوش مصنوعی می تواند خلاقیت انسان را در مقیاس غنی کند و فعال کند.” اعتقاد بر این است که این ابتکار بزرگترین رویداد هنری با مشارکت انبوه در جهان تا به امروز است.

ما از مدت زمانی که مردم واقعاً رفته‌اند و واقعاً به کار نگاه کرده‌اند و واقعاً می‌خواهند بروند و Ai-Da را ببینند، و سپس صحبت‌هایی که در اطراف مردم ایجاد می‌کند که خلاق‌تر هستند یا می‌خواهند بروند، شگفت‌زده شده‌ایم. و چیزهای بیشتری ایجاد یا کشف کنید. بنابراین تأثیر واقعی بر سطح علاقه داشته است.» کرتین گفت.

برای این کار، Bombay Sapphire یک بطری طراحی محدود Ai-Da را معرفی کرده است که فقط در محل نصب به فروش می رسد، در حالی که کوکتل های ساخته شده با جین نیز برای مهمانان سرو می شود. تمام درآمد حاصل از فروش بطری های ویژه Ai-Da توسط این برند برای حمایت از هنرمندان نوظهور اهدا خواهد شد.

تصویر
بطری های Ai-Da Bombay Sapphire با نسخه محدودیاقوت کبود بمبئی