چرا فوتبال انگلیسی برای استراتژی برند Budweiser حیاتی است؟

بادوایزر برای چندین دهه حامی بین المللی فوتبال بوده است، از جمله بزرگترین رقابت این ورزش – جام جهانی فوتبال – که به مدت 36 سال از آن حمایت کرده است.

فوتبال انگلیسی به ویژه در 20 سال گذشته زمینه بازاریابی غنی برای شرکت مادر Anheuser-Busch InBev بوده است. همکاری طولانی مدت آن با اتحادیه فوتبال باعث شد که بودویزر از سال 2015 به مقام رسمی مسابقات جام حذفی تبدیل شود. چهار سال بعد، این رابطه را برای سه سال دیگر تمدید کرد و اسپانسر تیم ملی زنان انگلیس شد.

همچنین در سال 2019، این برند با همکاری چند ساله با دو تا از بزرگترین لیگ های فوتبال جهان – لالیگا در اسپانیا و لیگ برتر در انگلیس – به عنوان حامی رسمی آبجو آنها موافقت کرد تا فرصت های تعامل طرفداران خود را افزایش دهد. این بخشی از برنامه ای برای فعال کردن این برند در پنج قاره و دسترسی به بیش از 20 کشور از جمله چین، آفریقای جنوبی، شیلی، نیجریه و هند بود.

لیگ برتر که یک پدیده جهانی ورزشی است، در حال حاضر در 188 کشور در دسترس است و ادعا می کند که مسابقات آن در 880 میلیون خانه در سراسر جهان در دسترس است.

بر اساس گزارش ارزش دیجیتالی هواداران هوریزم برای سال 2023، فوتبال بر صنعت ورزش جهانی از نظر تعداد مخاطبان تسلط داشت و لیگ برتر و لالیگا بیشترین مخاطبان را با بیش از 863 میلیون و 735 میلیون دنبال کننده با درآمد 622 میلیون دلاری داشتند. به ترتیب (566 میلیون یورو) و 461 میلیون دلار (420 میلیون یورو) ارزش دارند.

هدف این سریال از بین بردن فاصله بین هواداران و لیگ است.

تاد آلن، بودویزر

جیمز کرکهام اظهار داشت: «فوتبال در مرکز یک ترکیب فرهنگی غنی قرار دارد که برندهایی مانند بادوایزر به طور سنتی در بازی کردن در آن برتری داشته اند. موسیقی، مد و بازی را در کنار هم قرار می دهد، بنابراین کاملاً با اخلاق برند و کل جمعیت هدف همسو می شود. ، مدیر اجرایی مشاور فرهنگ آیکونیک.

او ادامه داد: «از بازیکنانی به عنوان ستاره‌های جلد مجلات مد، کیت‌هایی مانند Hypebeast، رقبای نوظهور مدل‌سازی گوچی نه فقط آدیداس، این واقعیت فرهنگ مدرن است». «بنابراین بودویزر می‌تواند ارزش‌ها و ارکان استراتژی بازاریابی برند خود را با استراتژی خود بازی و طرفدارانی که جذب می‌کند، کاملاً مطابقت دهد – احساساتی که به یکدیگر دامن می‌زنند و به طور مفصل در هم تنیده شده‌اند، جایی که مخرج مشترک فوتبال و یک آبجو ممتاز جهانی مانند ایده‌آل هستند. یاران تخت.»

طرح لیگ برتر

این توافقنامه لیگ برتر بلافاصله با کمپین جهانی «پادشاه باش» آغاز شد. سال گذشته تمرکز فوتبال بیشتر شد و تبدیل به یک مجموعه یوتیوب در نیجریه با عنوان نمایش پادشاهان بادویزر فوتبال شد که پیش‌بینی‌ها، نظرات و تجزیه و تحلیل مسابقات لیگ برتر را برای طرفداران محلی ارائه می‌کرد.

توسعه محتوای یوتیوب این برند اکنون با یک مجموعه شش قسمتی به نام پشت بازی که توسط بازیکن و پخش کننده سابق آرسنال، ایان رایت، میزبانی می شود، به بریتانیا نیز کشیده شده است. این قالب بازیکنان نمادین لیگ برتر را با هنرمندان موسیقی در مصاحبه‌های اختصاصی جفت می‌کند تا در مورد علایق، سرگرمی‌ها و بینش‌های خارج از زمین صحبت کنند.