چرا صورتحساب های ایمنی کودکان در سراسر ایالات متحده ظاهر می شود؟

لوایح ظاهراً با هدف ایمن‌تر کردن اینترنت برای کودکان و نوجوانان اخیراً در سراسر ایالات متحده ظاهر شده است. ده‌ها صورت‌حساب در ایالت‌های یوتا، آرکانزاس، تگزاس، مریلند، کانکتیکات و نیویورک در چند ماه گذشته ارائه شده‌اند. آنها حداقل تا حدودی پاسخی به نگرانی ها، به ویژه در میان والدین، در مورد تأثیر بالقوه منفی رسانه های اجتماعی بر سلامت روان کودکان هستند.

با این حال، محتوای این لوایح از ایالت به ایالت دیگر به شدت متفاوت است. در حالی که هدف برخی از آنها محافظت از حریم خصوصی است، برخی دیگر خطر تخریب آن را دارند. برخی از آنها می توانند تأثیری دلخراش بر آزادی بیان آنلاین داشته باشند. این احتمال وجود دارد که بسیاری از اقدامات با چالش های قانونی مواجه شوند و برخی لزوماً حتی قابل اجرا نیستند. و در مجموع، این لوایح، چشم‌انداز نظارتی بسیار شکسته‌شده در سراسر ایالات متحده را بیشتر خواهد کرد.

شرایط بسیار آشفته و پیچیده است. اما در زیر سطح، برخی از استدلال های مهم وجود دارد که نحوه تنظیم فناوری در ایالات متحده را شکل می دهد. اجازه دهید سه مورد از مهم ترین بحث ها را به شما معرفی کنم.

اول، بیشتر لوایح مربوط به حقوق کودکان برای حفظ حریم خصوصی آنلاین است. با این حال، در حالی که برخی به دنبال افزایش حفاظت از حریم خصوصی هستند، برخی دیگر آنها را از بین می برند. و حتی زمانی که این صورت‌حساب‌ها حسن نیت دارند، این بدان معنا نیست که در حال حاضر قابل اجرا هستند. کد طراحی مناسب سن کالیفرنیا که در آگوست گذشته تصویب شد و قرار است در ژوئیه 2024 اجرایی شود، به دنبال محدود کردن جمع‌آوری داده‌ها از کاربران زیر 18 سال است. همچنین شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی را موظف می‌کند تا نحوه استفاده از داده‌های شخصی کودکان را در سیستم‌های توصیه محتوا ارزیابی کنند. . قانون، وب سایت ها را ملزم می کند که سن کاربران را تخمین بزنند، که اگرچه پیچیده است، اما در حال حاضر بسیاری از پلتفرم ها برای اهداف تبلیغاتی انجام می دهند. شرکت های رسانه های اجتماعی با این قانون مخالف هستند و قبلاً از ایالت کالیفرنیا برای به چالش کشیدن آن به دلایل مختلف شکایت کرده اند.

از سوی دیگر، قوانین یوتا و آرکانزاس مستلزم آن است که شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی در واقع سن همه کاربران را تأیید کنند، که شامل ایجاد تکنیک‌های تأیید کاملاً جدید است و سؤالاتی در مورد حریم خصوصی ایجاد می‌کند. هر دو قانون تصویب شده اند، اما شرکت های رسانه های اجتماعی و طرفداران حریم خصوصی در حال مقابله با آنها هستند. آنها می گویند این قوانین خلاف قانون اساسی است و این احتمال وجود دارد که این نبرد به دادگاه ختم شود. قانون یوتا علاوه بر این، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی را ملزم می‌کند تا ویژگی‌هایی را برای والدین یا قیم فراهم کنند تا به حساب‌ها و پیام‌های خصوصی کاربران زیر ۱۸ سال دسترسی داشته باشند.

ثانیاً، این لوایح بحثی را در مورد نظارت والدین برانگیخته است. لوایح یوتا و آرکانزاس افراد زیر 18 سال را ملزم می کند قبل از ایجاد حساب های رسانه های اجتماعی رضایت والدین را دریافت کنند. قانون یوتا از این هم فراتر می رود و والدین را ملزم می کند رضایت خود را برای دسترسی کودکان به رسانه های اجتماعی از ساعت 10:30 شب تا 6:30 صبح اعلام کنند، اگرچه مشخص نیست که این قانون در ماه مارس 2024 چگونه اجرا می شود. نشان داده شده است که بچه ها می توانند به راحتی شرایط سنی موجود را به صورت آنلاین دور بزنند. و میزان نظارت والدین بر اساس ایالت و سن متغیر است. به عنوان مثال، یک لایحه پیشنهادی کانکتیکات، کودکان زیر 16 سال را مجبور می کند تا رضایت والدین خود را برای ایجاد یک حساب رسانه اجتماعی دریافت کنند.

و بالاخره، این لوایح پیامدهای عمده ای برای حقوق بیان و دسترسی جوانان به اطلاعات دارد. برخی از ایالت‌ها محدودیت‌های صریحی را اعمال می‌کنند: برای مثال، در تگزاس، یک لایحه پیشنهادی ایمنی کودکان تلاش می‌کند تا خردسالان را از دسترسی به اطلاعاتی که می‌تواند منجر به اختلالات خوردن شود، منع کند. این نوع اطلاعات دقیقاً چه چیزی ممکن است نامشخص باشد. سمیر جین، معاون سیاست در مرکز دموکراسی و فناوری، یک اندیشکده مستقر می‌گوید، اما در اکثر ایالت‌های دیگر، محدودیت‌ها حتی مبهم‌تر هستند، که می‌تواند شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی را مجبور به حذف محتوا به دلیل نگرانی از شکایت کنند. در واشنگتن دی سی به عبارت دیگر، این قوانین می‌توانند تأثیر وحشتناکی بر آنچه مردم آنلاین می‌گویند و انجام می‌دهند داشته باشند.

بعدش چی؟