چرا باید بیشتر نگران خاموش شدن اینترنت باشید

هر زمان که می بینید دولتی – یا گروهی ، در مورد طالبان – دیدگاه های خودکامه ، اقتدارگرا و سرکوبگر را ابراز می کند ، به این نتیجه می رسد که آنها ممکن است آنچه را که می خواهند انجام دهند ، یعنی محدود کردن دسترسی به اطلاعات و ارتباطات ، انجام دهند. من بسیار نگران وضعیت افغانستان هستم. اطمینان از دسترسی افراد به اطلاعات ، توانایی برقراری ارتباط و دریافت اخبار ضروری است.

چقدر کسی باید پیچیده باشد که یکی از این تعطیلی ها را اجرا کند؟ آیا کسی که سطح کنترل معناداری بر زیرساخت اینترنت داشته باشد می تواند در این فعالیت ها شرکت کند؟

به درستی اشاره می کنید که نحوه خاموشی اغلب به میزان کنترل یک دولت بر زیرساخت های مخابراتی در یک کشور خاص مربوط می شود. و این متفاوت است: کشور به کشور متفاوت است ، و در طول زمان متفاوت است.

یکی از مواردی که ما مشاهده کرده ایم و دیگران نیز آن را به خوبی گزارش کرده اند ، این است که تعدادی از دولتها قوانینی را در نظر می گیرند که کنترل آنها را بر زیرساخت های مخابراتی افزایش می دهد. این بخشی از سه روند همزمان است. اول ، شما دفعات افزایش خاموش شدن اینترنت را دارید. ثانیاً ، توجه دولت ها به نحوه کنترل زیرساخت های مخابراتی در کشورهایشان بیشتر شده است. و همچنین شاهد رکود دموکراسی در سراسر جهان و افزایش دولت های خودکامه ای هستید که بر جامعه مدنی اعمال قدرت می کنند.

ریسک واقعی چیست؟

مطمئناً این چیزی بیش از یک ناراحتی است. این در مواردی موضوع مرگ و زندگی است. مطمئناً موضوع معیشت از دست رفته است – محدود شدن جامعه مدنی ، دسترسی به اطلاعات محدود شده و آزادی بیان محدود می شود. من فکر می کنم هر چه بیشتر مردم زندگی خود را آنلاین می گذرانند و نهادهای دموکراتیک به طور فزاینده ای به اینترنت به عنوان راهی برای تسهیل مشارکت مدنی – برای به اشتراک گذاشتن اخبار و اطلاعات ، برای برقراری ارتباط مردم با یکدیگر و سازماندهی افراد – متکی هستند. تعطیلی اینترنت توسط دولت هزینه های زیادی را به دنبال دارد.

خاموشی عمدی جهانی اینترنت

ژانویه 2020 – مه 2021

شهروندان معمولی که از اینترنت استفاده می کنند در این مورد چه کاری می توانند انجام دهند؟ برای تشخیص بهتر زمان وقوع آن و جلوگیری از آن چه کنیم؟

بستگی زیادی به شرایط شما دارد. تعدادی ابزار وجود دارد که به شما امکان می دهد به اینترنت رایگان و باز دسترسی داشته باشید – برای مثال ، شبکه های خصوصی مجازی (VPN). ابزارهای خاصی وجود دارد که به شما امکان می دهد خود را از انواع خاصی از سانسور محافظت کنید. مسمومیت با DNS یک نوع رایج سانسور است که در آن یک دولت آدرس های اینترنتی فردی را دستکاری می کند. ما ابزاری به نام Intra داریم (و ابزارهای دیگری نیز وجود دارد) که از کاربران محافظت می کند و به آنها اجازه می دهد این محدودیت ها را دور بزنند.