چرا اینستاگرام هنوز یک پلتفرم اولویت برای بازاریابان است؟

فقط 11 درصد از بازاریابان برای تولید محتوای ویدیویی طولانی برنامه ریزی کردند، در حالی که 10 درصد به چت روم های صوتی زنده مانند فضاهای توییتر یا کلاب هاوس و 9 درصد به واقعیت مجازی و افزوده نگاه می کنند.

رسانه های اجتماعی به عنوان یک پلت فرم جستجو

با توجه به اینکه TikTok اکنون به عنوان موتور جستجوی Gen Z با گوگل رقابت می کند، این گزارش ادعا می کند که 87٪ از بازاریابان رسانه های اجتماعی فکر می کنند که مشتریان بیشتری هنگام جستجوی مارک ها به جای موتورهای جستجو به رسانه های اجتماعی روی می آورند. این ادعا کرد که تقریباً یک چهارم (24٪) از مصرف کنندگان بین 18 تا 54 سال اول از رسانه های اجتماعی استفاده می کردند که در زمان Gen Z به بیش از یک سوم (36٪) افزایش یافت.

بازاریابان اینستاگرام، فیسبوک و یوتیوب را به عنوان پلتفرم هایی با بهترین قابلیت های جستجو که برندها باید برای آن ها در رسانه های اجتماعی بهینه کنند، ذکر کردند.

مایکل کورکوران، مدیر محتوای اجتماعی و خلاق RyanAir، در صحبت با Adweek، گفت که رسانه‌های اجتماعی «بسیار سریع پیش می‌روند» و به برندها توصیه کرد که به جای استفاده از هر فناوری جدید، «راهبردی‌تر» فکر کنند.

Corcoran گفت: “این همه برای همه مارک ها یکسان نیست.” برای برخی، این تمرکز باید فقط روی پولی باشد، برخی روی تجربه مشتری و برخی دیگر یک بازی محتوا است، که پس از اثبات تأثیر آن تغییر می‌کند. آنچه اتفاق می‌افتد، تلاش‌های کم‌رنگ برای بسیاری از چیزها بدون منابع تمرکز بر چیزی است که تأثیر تجاری دارد. بیایید ابتدا از آنجا شروع کنیم.»

علاقه هوش مصنوعی افزایش می یابد

مکالمات در مورد تأثیر بالقوه هوش مصنوعی مولد در ماه ژانویه به اوج خود در رسانه های اجتماعی با تقریباً 300000 اشاره رسید. این با علاقه به سازنده تصویر Dall-E و ابزارهای دیگر مانند Canva’s Magic Write پشتیبانی شد.

بازاریابان اکنون درک خود را از این که چگونه این فناوری می تواند از رسانه های اجتماعی و استراتژی های بازاریابی آنها در تولید پست ها، بازاریابی ایمیلی و تولید محتوا پشتیبانی کند، افزایش می دهند.

کری پارکر، مدیر بازاریابی Brandwatch، گفت: “هوش مصنوعی با برنامه های جدید بازاریابی را تغییر می دهد و همه چیز را از کپی رایتینگ تا شخصی سازی ارتقا می دهد.” “در حالی که برخی ممکن است نگران باشند که هوش مصنوعی جایگزین عناصر مهارت آنها شود، بازاریابان باهوش باید این ابزارهای جدید را به عنوان مکمل عناصر انسانی غیرقابل جایگزین غریزه بازاریابی، خلاقیت و همدلی بپذیرند.”

خرید اجتماعی باعث افزایش تقاضا می شود

همچنین انتظار می‌رود که علاقه به خرید اجتماعی همچنان یک حوزه رشد باشد. Brandwatch Consumer Research مکالمات مربوط به این موضوع را برای بررسی تفاوت های نسلی تجزیه و تحلیل کرد. در حالی که ژنرال Z به حمل و نقل، خدمات و دانستن بیشتر درباره شرکتی که از آن خرید می‌کند اهمیت می‌دهد، هزاره‌ها در حین استفاده از طیف وسیعی از پلتفرم‌ها از آمازون گرفته تا پینترست و اینستاگرام، به معاملات و تخفیف‌ها علاقه دارند.

از هر دو نسل، 1 در 5 محصول را مستقیماً از طریق رسانه های اجتماعی در سه ماه گذشته خریداری کرده بود.

جولی لاک، مدیر بازاریابی بریتانیا و ایرلند در HubSpot می‌گوید: «آینده بازاریابی دیگر در مورد قطع کردن چیزی نیست که مردم به آن علاقه‌مند هستند، بلکه مربوط به چیزی است که مردم به آن علاقه دارند.»