چرا اینستاگرام هنوز یک پلتفرم اولویت برای بازاریابان است؟

جامعه سازی

از هر 10 بازاریاب رسانه های اجتماعی 9 نفر احساس می کردند که ایجاد جامعه آنلاین آنها به یک عامل “کاملا ضروری” در موفقیت تبدیل شده است، در حالی که از هر 5 مصرف کننده مورد بررسی، 1 نفر گفت که در سه ماه گذشته به یک جامعه آنلاین پیوسته یا در آن شرکت کرده است.

یک چهارم (25٪) از بازاریابان گفتند، اینستاگرام و فیس بوک برای ایجاد جامعه به یک اندازه محبوب هستند و آنها را به عنوان “موثرترین” پلتفرم ها توصیف کردند. رتبه بعدی یوتیوب با 14 درصد، TikTok با 10 درصد، توییتر با 7 درصد و لینکدین با 6 درصد بود.

جوامع نام تجاری “موفق” ذکر شده شامل جوامع توسعه یافته توسط Canva، Shopify، Peloton، Starbucks، Patagonia و Apple بودند.

ایان فرگوسن، مدیر پلتفرم انجمن برندواچ، گفت: «تقریباً همه بازاریابان در سال 2023 زمان بیشتری را در جوامع سرمایه گذاری خواهند کرد.

ظهور میکرو اینفلوئنسرها

همانطور که در اوایل سال جاری در سوپر باول پیش‌بینی شد، انتظار می‌رود که برندها از استفاده از سفیران مشهور کناره‌گیری کرده و به جای آن به میکرو اینفلوئنسرها روی بیاورند.

از هر 10 بازاریاب، 8 نفر گفتند که در سال 2023 یک خالق یا تأثیرگذار به عنوان چهره برند خود خواهند داشت تا کشفیات را هدایت کند. از هر 10 نفر فقط 1 نفر گفتند که با مگا اینفلوئنسرها یا افراد مشهور با بیش از 1 میلیون دنبال کننده کار می کنند.

استفاده از #اسپانسر در پست ها نیز در پایان سال گذشته با ثبت بیش از 900000 پست در ماه نوامبر به بالاترین حد خود رسید. اینستاگرام به عنوان پلتفرمی که اکثر بازاریابان (27 درصد) قصد داشتند برای همکاری اینفلوئنسرها استفاده کنند ذکر شد. پس از آن فیس بوک (19 درصد)، یوتیوب (18 درصد)، تیک تاک (15 درصد)، لینکدین (6 درصد) و توییتر (5 درصد) قرار دارند.

در همین حال، 21 درصد از مصرف‌کنندگان بین 18 تا 54 سال گفتند که بر اساس توصیه یک اینفلوئنسر خرید کرده‌اند و از هر 4 نفر یک نفر گفته است که یک اینفلوئنسر مجازی را نیز دنبال می‌کند.

محتوای ویدیویی

استفاده از ویدیوی کوتاه در سراسر TikTok، YouTube Shorts و حلقه‌های اینستاگرام نیز به‌عنوان نتایج محرک کسب‌وکار ذکر شد، به طوری که یک سوم (33%) از بازاریابان قصد دارند امسال روی آن سرمایه‌گذاری کنند تا نسل Z و مصرف‌کنندگان هزاره را هدف قرار دهند.

«در سال 2023، برای صرفه جویی در پول، بازاریابان می توانند به یکی از گرایش های بزرگ در ویدیوهای کوتاه-کم بودجه و ویدیوهای معمولی متمایل شوند. در حال حاضر برای اینکه بتوانید با کیفیت بالا باشید، نیازی به تولید گران قیمت تمام استودیو ندارید. جاستین پول، مدیر بازاریابی محتوا و استراتژی اجتماعی در HubSpot، اظهار داشت: تلفن هوشمند، حس شوخ طبعی و دعوت به اقدام ممکن است تمام چیزی باشد که برای ایجاد یک ویدیوی عالی برای برند شما لازم است.