چرا اینستاگرام هنوز یک پلتفرم اولویت برای بازاریابان است؟

گزارش گرایش‌های رسانه‌های اجتماعی جهانی از HubSpot و Brandwatch نشان می‌دهد که اکثریت اندکی از بازاریابان (51٪) قصد داشتند هزینه‌های خود را با اینستاگرام متعلق به متا افزایش دهند، جایی که بیشترین بازگشت سرمایه را پیدا کردند و بیشترین پتانسیل رشد را دیدند.

TikTok در رتبه دوم قرار گرفت، اما علیرغم محبوبیت رو به رشد آن، تنها 19 درصد از بازاریابان انتظار داشتند که بیشتر روی این پلتفرم هزینه کنند.

طبق این گزارش، اینستاگرام ثابت کرده است که بهترین منبع ROI، تعامل و سرنخ های با کیفیت (همبسته با فیس بوک) است. بازاریابان همچنین احساس می کنند که الگوریتم اینستاگرام دقیق ترین است و بهترین مکان برای افزایش مخاطبان برند است.

در مجموع، 1283 بازاریاب جهانی رسانه های اجتماعی و بیش از 600 مصرف کننده آمریکایی در این مطالعه که در پایان سال 2022 انجام شد، شرکت کردند.

Sebastian Micozzi، معاون تحول دیجیتال در Bacardi توضیح داد: «ما اینستاگرام را به عنوان پلتفرمی می‌بینیم که ارتباط بهتری برای ایجاد فرصت‌های تبدیل فروش ارائه می‌دهد، و همچنین تعادلی بین خریداران و مخاطبان برند در مقایسه با TikTok ارائه می‌دهد.

بازاریابان باهوش باید این ابزارهای جدید را به عنوان مکمل عناصر انسانی غیرقابل جایگزین بازاریابی بپذیرند.

کری پارکر، مدیر ارشد اجرایی، برند واچ

“به عنوان مجموعه ای از مارک های مشروبات الکلی ممتاز، ما باید به دنبال قوانین محلی و همچنین در نظر گرفتن خطرات بالقوه ایمنی برند در مورد مصرف کنندگان در سن قانونی نوشیدن باشیم، که هر دوی آنها در اینستاگرام و پلتفرم های متا به طور کلی احساس رضایت می کنیم. به‌عنوان فضایی برای نمایش محتوای خلاقانه و دریافت داده‌ها برای اطلاع از برنامه‌ریزی‌های آتی، همچنان رقابت را شکست می‌دهد.»