پکیج های خدمات اینستاگرام مارکتینگ + مشاوره رایگان

هدف از دریافت مشاوره بازاریابی این است که علاوه بر رصد و حفظ مشتریان فعلی و بازارها، مشتریان و بازارهای بکر و جدید نیز مورد شناسایی قرار گرفته و برای گرفتن سهم از بازار، برنامه ریزی انجام شود. این شخص که به وی مشاور مارکتینگ هم گفته میشود، از شرایط بازار، ترندهای جدید، رقبا و گرایشات مصرف کننده به خوبی آگاه بوده و بنابر نیاز کارفرما یا آن برند و شرکت، ایشان را در زمینههای مختلف راهنمایی کرده و مشاورههای گوناگونی ارائه میدهد. اما در این بین، یکی از مهمترین گزینههایی که باعث میشود تا برند و شرکت جایگاه خود را حفظ کرده و در مسیر پیشرفت گام بردارد، شناخت بازار آن هم به شکل صحیح و اصولی است. مدیر برند باید نظارت کامل بر عملکرد نام تجاری داشته باشد. بنابراین، با انجام یک مشاوره بازاریابی صحیح و اصولی، مشتریان بیشتری جذب شده و با افزایش عملکرد آن برند در زمینههای مختلف تجاری، سود بیشتری نیز حاصل میشود. توجه نمایید که این تصویر ناشی از تجربه حاصل از برخورد با یک کسب و کار بزرگ و قابلاعتماد است. مشاور بازاریابی تلفیقی از تجربه و تحصیلات است و داشتن هر کدام به تنهایی کفایت نمی کند. به کارگیری انواع شیوهها و مهارت درخصوص پروسههای گوناگون بازاریابی باتوجه به نیاز کارفرما و برند.

مانند اکثر انواع بازاریابی، استراتژی مشاوره بازاریابی بین الملل به یک چیز متمرکز می شود: مخاطبان. در کمپین تبلیغاتی حرفهای، تمام تلاش سازمان بر برندینگ است، اما اکثر مدیران سازمانها، برندینگ را همان تبلیغات میدانند. در ابتدای این مطلب دقیقا با این سوال پاسخ دادیم که مشاوره بازاریابی چیست؟ اما مشاور مارکتینگ چیست؟ ضمن اینکه مشاور مارکتینگ از خلاقیت خود استفاده کرده و به اصول مدرن بازاریابی و شیوههای حسابگری و اقتصاد نیز، توجه خاصی داشته مشاور بازاریابی و تبلیغات مشاوره بازاریابی صادراتی باشد. بنابراین، هر شرکتی نیاز دارد تا به صورت حرفهای و کامل، از بازارهای مختلف، رقبا و شیوههای گوناگون مارکتینگ و سایر موارد مرتبط، آگاه شده و در زمان بندیهای تعیین شده، اهداف و اصول خود را پیاده سازی کند. مشاور بازاریابی، در چه گزینههای دیگری میتواند به شرکتها کمک کند؟ همان طور که در بخش قبلی عنوان شد، یک مشاور مارکتینگ میتواند تا با علم و دانش و البته تجربه خود، شرکتها و برندها را به مسیر صحیح هدایت کرده تا آنها بتوانند سهم مناسبی از بازار دریافت کرده و به سود و درآمد خوبی دست یابند. بدین ترتیب، مشاور مارکتینگ، با انجام این موارد مهم میتواند به برندها کمک کند تا با برخورداری از مشاورههای بازاریابی مطلوب و حرفه ای، تصمیمات درستی را اتخاذ کرده و برنامه ریزی و استراتژی مناسبی را انجام دهند.

امور مارکتینگ و بازاریابی با مجموعه وسیعی از دادههای خام و اطلاعات گسترده، سر و کار دارد، به همین دلیل نیاز است تا این موارد به دقت توسط مشاور مارکتینگ رصد شده و مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد تا استراتژیها و برنامه ریزیهای کوتاه مدت یا بلند مدتی بر اساس این موارد انجام گیرد. ضمن اینکه وظایف مشاور بازاریابی به این موارد محدود نشده و مشاور مارکتینگ باید در زمینه تبلیغات نیز به شرکتها کمک کرده و به آنها همفکری دهد و با شناسایی نقاط ضعف مشتریان و برندها، سعی کند تا برای بهبود آنها تلاش نماید. اولین خدمات ما تبلیغات کلیکی و بازاریابی از طریق موتورهای جستجو بود؛ که با گسترش مجموعه، طراحی وب سایت، تولید محتوا، سئو و بهینه سازی سایت و بازاریابی در شبکههای اجتماعی نیز به آن اضافه شد. همچنین در سالهای اخیر، گسترش تجارت و نیز افزایش اهمیت رسانهها داخلی و خارجی، باعث شده است که اهمیت مباحث بازاریابی در حمایت از توسعه اقتصادی یک منطقه خاص جغرافیایی تحت عنوان برندینگ مکانی Place Branding (برندینگ کشور،شهر،منطقه) موردبررسی جدی و جامع قرار گیرد. مشاور فروش و بازاریابی در واقع با داشتن درک عمیقی از فرآیندها و اصول بازاریابی، قادر به ارائه روشهای مختلفی از بازاریابی متناسب با کسب و کار شماست.

مشاور بازاریابی فردی کاملا بی طرف است و این نقطه قوت مشاوران خارج از سازمان است که می توانند با دید جامع تری مسائل و مشکلات را بررسی نمایند و در حل آنها به صاحبان کسب و کار کمک کنند. برخی برندها تمایل دارند که خود را به عنوان یک برند ماندگار که مشتریان به آن اعتماد دارند معرفی نمایند. افراد با چنین توانایی هایی می توانند عنوان مشاور بازاریابی را کسب نمایند. او باید روز به روز بر دانش و توانایی های بیفزاد تا بتواند راه حل های مفید و سودمند ارائه دهد. سعی کنید مشاوری را انتخاب کنید که با رسانههای مختلف گفتگو کرده باشد و نام او در روزنامه یا سایتهای تحلیلی دیده شود. در این نوع بازاریابی روابط فردی اهمیت دارند. بعضی از مدیران کسب و کارها اعتقادی به اینکه از مشاوران استفاده کنند ندارند، این افراد در تیپ افراد «عقل کل» قرار دارند که فکر میکنند هر چیزی را میدانند برای همین هرچه به این افراد بگوییم مشاوره بازاریابی چیست؟ در اینجا پرسشی مطرح میشود که باتوجه به فعالیتها و مسئولیتهای گسترده در حوزه بازاریابی و مشاوره، مهمترین وظایف مشاور بازاریابی چیست؟