پولاروید از ساخت «تصادفی» فیلم آبی رونمایی کرد

حوادث خوشبختی چیزی است که جهان را جذاب نگه می دارد، و این برای قمار غیرمنتظره توسعه فیلم فوری دو چندان می شود. شما هرگز نمی دانید دقیقاً با عکاسی فوری چه چیزی به دست خواهید آورد، اما این بخشی از لذت رسانه است.

با این روحیه، پولاروید Reclaimed Blue 600 خود را منتشر کرده است، فیلمی با رنگ آبی چشمگیر که به طور تصادفی در آزمایشگاهی در تنها کارخانه فیلمسازی این شرکت در جهان ساخته شده است. برایان اسلاگویس، شیمیدان پولاروید، این عناصر تصادفی را برای خلق فیلم جدید بازیابی کرد.

بر خلاف دیگر فیلم‌های کروم یا تک رنگ دیگر که نیاز به رنگ دارند، آبی احیا شده نتیجه غیرمنتظره یک واکنش شیمیایی بود. در حین تلاش برای بهبود محصولات این برند در سال گذشته، افزودنی به نام TBHQ که معمولاً در فیلم‌های سیاه و سفید استفاده می‌شود، به خمیر رنگی اضافه شد.

اما به جای فیلم رنگی، این فرآیند شیمیایی پیچیده به طور ناخواسته یک تصویر آبی زیبا ایجاد کرد که نتیجه آن Reclaimed Blue 600 بود.

مادر اختراع

این انتشار با یک ویدیوی 60 ثانیه ای همراه است که به طرز طنزآمیزی نحوه عملکرد آن را توضیح می دهد. وقتی از اسلاگویس پرسیده شد که بعداً چه خواهد شد، به نظر می رسد گیج شده است. راوی مداخله می کند تا به بینندگان بگوید که گام بعدی توسط عکاسانی که از فیلم برای خلق چیزی کاملاً منحصر به فرد استفاده می کنند، تصمیم می گیرند.

اسکار اسمولوکوفسکی، رئیس Polaroid توضیح داد: «تیم تحقیق و توسعه ما بر روی کار پیچیده بهبود و اختراع شیمی فیلم پولاروید جدید تمرکز دارد. وقتی یک عکس پولاروید را در حین رشد نگه می‌دارید، یکی از پیچیده‌ترین فرآیندهای شیمیایی ایجاد شده را در اختیار دارید. این ترکیب هنر و علم است که عکاسی پولاروید را به زیبایی ناقص می کند.»

Slaghuis گفت: “چیزی که در مورد شیمیدان پولاروید بودن باورنکردنی است این است که به من فضایی داده می شود تا چیزهای غیرمنتظره را امتحان کنم و ببینم چه اتفاقی می افتد.” فیلم احیا شده Blue 600 یک کشف شگفت‌انگیز است، اما بسیاری از آزمایش‌های دیگر وجود دارد که توسط جهان دیده نخواهد شد.»

ماهیت غیرقابل پیش بینی این نسخه همچنان ادامه دارد و پولاروید عکاسان را تشویق می کند تا از رویکرد آزمون و خطا در کار خود استفاده کنند. فیلم Reclaimed Blue 600 اکنون در خرده‌فروشی‌های منتخب و در وب‌سایت این برند برای خرید در دسترس است.