پرداخت‌های برنامه‌ریزی‌شده دیرهنگام در میان بحران نقدینگی به اوج پس از کووید می‌رسند

به گفته آنکیت اوبروی، مدیر عامل سرویس مدیریت تبلیغات Zelto، ترکیبی از عوامل اقتصادی به افزایش تاخیر در پرداخت ها کمک کرده است.

بر اساس گزارش Oarex، که شاخصی از 30 شرکت رسانه دیجیتال متوسط ​​​​را ایجاد کرد، سه ماهه چهارم سال 2022 بدترین سه ماهه چهارم در پنج سال گذشته از نظر رشد درآمد بود. همچنین این سومین بدترین سه ماهه بود، به طور کلی، در مدت زمان مشابه، پس از سه ماهه همه گیری (سه ماهه اول 2020) و سه ماهه سوم 2022.

نتایج ناگوار مانند این، همراه با افزایش هزینه تورم، شرکت های رسانه های دیجیتال را در تنگنا قرار داده است. طبق گفته Oberoi، در سه ماهه اول سال جاری، Zelto شاهد یک تأخیر اضافی دو تا سه روزه بود – تاخیری که بالاتر از دوره مهلت معمول آن است.

اوبروی گفت: “پرداختی که قبلا دو روز طول می کشید، اکنون می تواند تا شش روز طول بکشد.”

طبق گفته روپلاتو، در NoBid، بین 15 تا 20 درصد از شرکای تقاضای آن اواخر امسال پرداخت کرده‌اند. در ماه مارس، یک شرکت 13 روز تاخیر پرداخت کرد، در حالی که شرکت دیگری در ماه دسامبر مهلت پرداخت خود را تقریباً سه هفته پشت سر گذاشت.

شرکت‌هایی مانند NoBid و Zelto اقدامات زیادی را برای محافظت از شرکای پایین دستی خود در برابر هر گونه اثرات ضربه‌ای انجام می‌دهند. NoBid اخیراً یک خط اعتباری 500000 دلاری باز کرده است تا اطمینان حاصل کند که در صورت عدم پرداخت وجه نقد توسط فروشندگان بالادستی، و قبلاً با Oarex برای ارائه عایق های مشابه کار کرده است.

Zelto که شرکای تقاضای خود را بر اساس سلامت مالی آنها به طبقات طبقه بندی می کند، می گوید که هیچ نگرانی در مورد شرکای سطح یک مانند Google ندارد. برای مشتریان ردیف دو، تضمین می‌کند که حساب‌هایشان وجوهشان را تضمین می‌کند و یک ذخیره نقدی برای محاسبه نوسانات مشتریان ردیف سه خود نگه می‌دارد.

علیرغم این اقدامات احتیاطی، تأخیر پرداخت ها همچنان به عنوان هزینه فرصت بر کارایی کسب و کار تأثیر می گذارد. به گفته Carrabbia، کمبود نقدینگی می‌تواند ناشری را از خرید اجتماعی پولی برای تقویت محتوایی که عملکرد بسیار خوبی دارد، باز دارد.

و نوسانات ناشی از تاخیرها می تواند ترازنامه حتی مسئول ترین شرکت های مالی را تهدید کند.

روپلاتو گفت: “ما می خواهیم شرکتی باشیم که همیشه به موقع پرداخت می کند.” ما هزینه را می خوریم تا به ناشران بپردازیم، اما هیچ کس دوست ندارد به او بدهکار باشد.»