وقتی داروی تجویز شده شما مرکز اطلاعات غلط کووید می شود چه اتفاقی می افتد

فریدمن می گوید هنگام نیاز به تجویز هیدروکسی کلروکین مجبور شده نحوه صحبت با بیماران را تغییر دهد. “من در حال حاضر روی فیلمنامه خود کار کرده ام:” سلام ، من می خواهم شما را با این دارو شروع کنم. شما ممکن است در مورد آن در مورد کووید شنیده باشید ، که از آن به عنوان یک درمان استفاده می شده است و اینطور نیست “، او می گوید. “مطبوعات منفی زیادی داشت. با این حال ، در پوست شناسی ما چندین دهه از آن برای موارد مختلف استفاده می کنیم. ”

برای درک اینکه این سردرگمی تا چه حد ممکن است آینده ایورمکتین باشد ، برای مشاوره در برخورد با بیماری مزمن به r/Rosacea مراجعه کردم.

از نظر طبقه بندی متفاوت

افراد مبتلا به روزاسه ایورمکتین را نه به عنوان یک داروی اثبات نشده کووید ، بلکه به عنوان یک درمان اثبات شده و م effectiveثر می دانند که به برخی از افراد مبتلا به نوعی روزاسه که باعث ایجاد برجستگی روی پوست می شود ، کمک می کند. در subreddit ، یکی از کاربران با هجوم ناگهانی توجه سردرگم شد و پرسید: “چرا الگوهای الکلی ایورمکتین در همه جا در حال ظهور هستند؟ و چگونه جریان اصلی می داند که چیست؟ ”

برای افرادی که در subreddit استفاده می کنند ، ایورمکتین یک موضوع بحث دائمی است. یک کرم موضعی گران قیمت به نام Soolantra وجود دارد که حاوی دارو است ، و یک نسخه عمومی در تابستان امسال منتشر شد. اما زیرمجموعه ای از آن کاربران نیز می دانستند که همان دارو در خمیر اسب وجود دارد ، زیرا برخی از افراد مبتلا به روزاسه نیز فرم دامپزشکی را خریداری کرده اند – معمولاً به این دلیل که در غیر این صورت نمی توانند به کرم ها دسترسی پیدا کنند یا نمی توانند نسخه ای تهیه کنند.

این عمل در بین افراد مبتلا به روزاسه بحث برانگیز است و متخصصان پوست نگرانی خود را در مورد آزمایش روی محصولی که حاوی دوز نامناسب یا مواد آزمایش نشده با عوارض جانبی بالقوه باشد ، مطرح کرده اند. با این حال ، فاینستاین می گوید ، فردی که به علت هزینه از بیماری روزاسه به خمیر اسب روی می آورد ، در جهان پزشکی و اخلاقی کاملاً متفاوتی با جهانی است که در آن مردم برای درمان کووید از خمیر اسب استفاده می کنند. برای بیماران مبتلا به روزاسه تشخیص داده شده که برای کنترل بیماری به ایورمکتین نیاز دارند ، فاینستاین می گوید: “متأسفانه بهترین دارو آن چیزی است که بیماران می توانند دریافت کنند.”

فاینشتاین می گوید افرادی که از Soolantra یا نسخه عمومی ivermectin به صورت موضعی استفاده می کنند ، در حال حاضر بعید است با کمبود مواجه شوند. با این حال ، گزارش هایی مبنی بر کمبود فروشگاه های لوازم کشاورزی در خمیر اسب وجود دارد. علاوه بر برخی مسائل کاربردی دسترسی – در حین گزارش این داستان ، من با شخصی صحبت کردم که مجبور بود از انگلستان خمیر اسب بخرد تا چند هفته پیش کنه های موش های صحرایی حیوان خانگی خود را درمان کند – اکنون یک لایه اضافی از بررسی و بررسی وجود دارد. انگ چگونه توضیح می دهید که از خمیر اسب برای خود استفاده می کنید ، اما دوست ندارید که؟

“متصل به این ایده بیش از حد ساده”

تعدیل کنندگان subreddit قبلاً با اطلاعات غلط در مورد ivermectin آشنا بودند.

“ما چیزهای بسیار دیوانه واری دیده ایم ، مانند افرادی که توصیه می کنند یقه کک بپوشند یا از آفت کش ها روی صورت خود استفاده می کنند.”

رایان ، تعدیل کننده در انجمن r/rosacea

مردم مانند بسیاری از جوامع آنلاین از این سایت برای بحث و تبادل اطلاعات بر اساس تجربه خود استفاده می کنند: به عنوان مثال ، بحث در مورد بهترین پاک کننده های صورت ، سوال در مورد نحوه جلوگیری از ایجاد شعله ، یا به اشتراک گذاشتن نحوه پیشرفت درمان آنها در طول زمان. اما آنها همچنین می توانند اطلاعات نادرست را ایجاد و ترویج کنند ، که ناظران باید آنها را رصد و حذف کنند.

اگرچه برخی از گروه های فیس بوک وجود دارد که خمیر اسب را برای مبتلایان به رزاسه تبلیغ می کنند ، اما rd/Rosacea subreddit بحث استفاده از آن را تشویق نمی کند و ممنوع نمی کند. یکی از ناظران به من گفت که بزرگترین خطر این است که افراد خود تشخیص بیماری روزاسه را بدهند و تصمیم بگیرند که خود را با نسخه DIY دارویی که حتی در شکلی که برای استفاده انسان استفاده می شود ، تنها با راهنمایی پزشک استفاده کنند ، درمان کنند. به

با این حال ، همه روزاسه ها یکسان نیستند و دلایلی که ممکن است ایورمکتین برای برخی از افراد موثر باشد هنوز موضوع بحث علمی است.

بین روزاسه و کنه demodex ، که در فولیکول های مو در صورت کم وبیش همه زندگی می کند ، ارتباطی وجود دارد. در افراد مبتلا به هر گونه روزاسه ، این کنه ها بیش از حد وجود دارند. اما رابطه دقیق مشخص نیست. فریدمن می گوید: “سوال مرغ یا تخم مرغ است.” آیا افرادی که دارای روزاسه هستند محیطی ایده آل برای زندگی مایت های دمودکس هستند یا “یا این رشد بیش از حد است که روزاسه را تشدید می کند؟”

رایان ، مجری Reddit که از من خواست نام خانوادگی خود را فاش نکنم ، گفت که این عدم قطعیت منجر به برخی پیشنهادات بسیار خطرناک آنلاین شده است.

وی گفت: “مردم جذب این ایده بسیار ساده می شوند که اگر فقط کنه ها را بکشند ، روزاسه و مشکلات آنها برطرف می شود.” “ما حتی چیزهای بسیار دیوانه واری نیز دیده ایم ، مانند افرادی که توصیه می کنند یقه کک بپوشند یا از آفت کش ها روی صورت خود استفاده می کنند.”

داده ها خالی و چاه های مسموم شده است

فروشندگان آنلاین اطلاعات غلط اغلب از یک خلأ داده سوء استفاده می کنند و به مردم می گویند اصطلاحات خاصی را جستجو کنند که می دانند به نتایجی منجر می شود که آنچه می خواهند بگویند را ترویج می کند. در بدترین حالت ، همانطور که Renee DiResta پژوهشگر اطلاعات غلط در گذشته نوشته است ، نتایج برتر می تواند به طور کامل از افرادی که به اطلاعات غلط اعتقاد دارند و آنها را ترویج می کنند ، ناشی شود.