وعده و خطرات آدلند در اقدامی اقلیمی

پس از دهه‌ها کار بر روی پایداری با صنایع سنگین، در 18 ماه گذشته این لذت را داشتم که در بخش تبلیغات غواصی عمیقی داشته باشم. در حالی که من در ابتدا متعجب بودم که موضوعی به عنوان آب و هوا در این بخش جدید است، اما از جدیتی که بسیاری از شرکت های تبلیغاتی پیشرو با آن اقدامات مشخصی انجام داده اند بسیار تحت تأثیر قرار گرفته ام.

آنها به سایر نقاط جهان می پیوندند، به ویژه در ایجاد و تأیید موجودی انتشار گازهای گلخانه ای خود، تعیین اهداف خالص صفر مبتنی بر علم، برداشتن گام هایی برای کاهش انتشار و جبران انتشار باقی مانده با سرمایه گذاری های پروژه حذف کربن.

به طور هیجان انگیز، صنعت تبلیغات علاوه بر کاهش انتشار خود، با تأثیرگذاری بر رفتارهای همسو با اقدامات آب و هوایی در سراسر جهان، نقش مهمی منحصر به فرد ایفا می کند. اما کریپتونیت این ابرقدرت به شکل سردرگمی، فرصت طلبی و فقدان اقدام هماهنگ است.

خبر خوب این است که انبوهی از فعالیت‌ها و علاقه صادقانه برای پرداختن به اقلیم وجود داشته است، که با ایجاد Ad Net Zero در نوامبر 2020 شروع شد، در ابتدا بر بریتانیا تمرکز کرد و سپس آگاهی در سطح جهانی را افزایش داد و اخیراً یک فصل در ایالات متحده در فوریه 2023 ایجاد کرد. برنامه اقدام پنج ماده ای آنها با داشتن موجودی هر شرکت تبلیغاتی و گزارش انتشار گازهای گلخانه ای آنها و تعیین اهداف مبتنی بر علم برای رسیدن به صفر خالص شروع می شود.

مشابه رویکرد ارزیابی چرخه عمر که اکثر برندها برای درک و کاهش اثرات زیست محیطی خود از آن استفاده می کنند، برنامه اقدام همچنین انتشارات ناشی از تولید تبلیغات (با مشارکت AdGreen) و از توزیع و نمایش تبلیغات (با مشارکت اتحادیه جهانی WFA برای رسانه های مسئول). این تلاش‌های مهم توسط دیگر انجمن‌های تبلیغاتی کلیدی از جمله IAB Tech Lab، Prebid، ANA و 4As پشتیبانی و تکمیل می‌شوند.

در حالی که آشکارا پتانسیل زیادی برای بخش تبلیغات وجود دارد تا به همه ما کمک کند تا اقدامات آب و هوایی معنادار انجام دهیم، تعدادی خطر وجود دارد که می تواند این تغییرات مهم و ضروری را به خطر بیندازد. سردرگمی گسترده ای در مورد شرایط آب و هوایی (به عنوان مثال، کربن خنثی در مقابل صفر خالص)، ادعاهای اثبات نشده و روش های رقابتی برای تخمین انتشار کربن وجود دارد، که منجر به وضعیت برج بابل می شود که می تواند اعتماد ضروری برای سهامداران کلیدی را تضعیف کند، برخی از آنها ممکن است بنویسند. از این تلاش ها به عنوان سبزه شویی.