هوش مصنوعی DeepMind تقریباً دقیقاً زمان و مکان باران را پیش بینی می کند

اولین پروتئین تاشو ، در حال حاضر پیش بینی آب و هوا: شرکت DeepMind مستقر در لندن با استفاده از یادگیری عمیق در مسائل سخت علمی به کار خود ادامه می دهد. DeepMind با Met Office ، سرویس ملی آب و هوای انگلستان ، ابزاری برای یادگیری عمیق به نام DGMR ایجاد کرده است که می تواند احتمال بارندگی را در 90 دقیقه آینده به طور دقیق پیش بینی کند-یکی از سخت ترین چالش های پیش بینی آب و هوا.

در مقایسه کورکورانه با ابزارهای موجود ، ده ها متخصص پیش بینی های DGMR را در بین عوامل مختلف – از جمله پیش بینی های مکان ، وسعت ، حرکت و شدت باران – در 89 درصد مواقع ، بهترین پیش بینی کردند. نتایج امروز در مجله Nature منتشر شد.

ابزار جدید DeepMind هیچ AlphaFold نیست ، که مشکل کلیدی زیست شناسی را که دانشمندان دهه ها با آن دست و پنجه نرم می کردند ، باز کرد. با این حال ، حتی یک پیشرفت کوچک در پیش بینی مسائل.

پیش بینی باران ، به ویژه باران شدید ، برای بسیاری از صنایع ، از رویدادهای در فضای باز گرفته تا هوانوردی تا خدمات اضطراری بسیار مهم است. اما خوب انجام دادن آن سخت است. تعیین مقدار آب در آسمان و زمان و مکان سقوط آن بستگی به تعدادی از فرایندهای آب و هوایی مانند تغییرات دما ، تشکیل ابر و باد دارد. همه این عوامل به تنهایی به اندازه کافی پیچیده هستند ، اما وقتی با هم ترکیب شوند حتی پیچیده تر می شوند.

بهترین تکنیک های پیش بینی موجود از شبیه سازی های کامپیوتری عظیم فیزیک جوی استفاده می کند. اینها برای پیش بینی بلندمدت خوب عمل می کنند اما در پیش بینی آنچه در یک ساعت آینده یا بیشتر اتفاق می افتد ، که به عنوان Nowcasting شناخته می شود ، کمتر خوب عمل می کنند. تکنیک های یادگیری عمیق قبلی توسعه یافته اند ، اما این روشها معمولاً در یک مورد ، مانند پیش بینی مکان ، به قیمت چیزهای دیگر ، مانند پیش بینی شدت ، خوب عمل می کنند.

داده های رادار برای بارندگی شدید
مقایسه DGMR با داده های واقعی رادار و دو تکنیک پیش بینی رقیب برای بارش های شدید در شرق ایالات متحده در آوریل 2019

DEEPMIND

گرگ کاربین ، رئیس عملیات پیش بینی در مرکز پیش بینی آب و هوا NOAA در ایالات متحده ، که در این کار مشارکت نداشت ، می گوید: “پیش بینی بارش همچنان یک چالش اساسی برای هواشناسان است.”

تیم DeepMind هوش مصنوعی خود را در مورد داده های رادار آموزش داد. بسیاری از کشورها در طول روز اندازه گیری های راداری عکس های مکرر منتشر می کنند که تشکیل و حرکت ابرها را ردیابی می کند. برای مثال ، در انگلستان هر پنج دقیقه یک بار خوانده می شود. کنار هم قرار دادن این عکس های فوری ، یک ویدیوی استاپ موشن به روز ارائه می دهد که نحوه حرکت الگوهای باران در سراسر یک کشور را نشان می دهد ، مانند تصاویری که در تلویزیون مشاهده می کنید.