همه اطلاعات درباره کامپوزیت زیبایی دندان شامل انواع، تأثیرات و شرایط استفاده

سپس ماده خمیری کامپوزیت را بر روی دندانهای جلویی قرار میدهد و مرحله چسباندن را شروع میکند. اگر بخواهیم با توجه به تحقیقات به دست آمده بیان کنیم اغلب افراد می توانند برای اصلاح طرح لبخند خود از روش کامپوزیت دندان استفاده نمایند. دندانهایی را که لبه های دندانه دار دارند یا بدشکل هستند میتوان با کمک باندینگ اصلاح نمود. در واقع کامپوزیت هیبرید بین کامپوزیت های ماکرو فیل و میکرو فیل قرار دارد. غالبا از باندینگ کامپوزیت برای زیبایی دندان و اصلاح مشکلاتی مانند ترک خوردگی، لب پر شدگی، تغییر رنگ، کوتاهی، بدشکلی و یا ناهمراستایی خفیف دندانها استفاده میشود.

سپس سطح دندان با استفاده از محلول خاصی تراشیده میشود تا زبر شده و پیوند محکمتری با چسب و باندینگ برقرار کند. باندینگ به معنی چسبیدن و برقراری پیوند می باشد. این مورد می تواند دندان های طبیعی را مورد هدف قرار داده و به مرور زمان باعث افتادن کامپوزیت ها می شوند. از معایب این نوع کامپوزیت دندان میتوان به این اشاره داشت که پولیش سطح ترمیم به وسیله آنها بسیار سخت و دشوار است، اما در مقابل این نقص و عیب آن جالب است بدانید که از مقاومت بسیار بالای برخوردار میباشد.

سپس با تاباندن لیزر و یا نور مخصوصی مواد سخت میشود. گاهی اوقات نیز برای محافظت از بخش ریشه دندان که در اثر پسروی لثه نمایان شده است، از باندینگ استفاده میشود. از باندینگ ممکن است برای چسباندن لمینت و یا ترمیمهای دیگر نیز استفاده شود. مراقب باشید چیزهای سخت مثل تهدیگهای سفت، آب نبات، یخ و از این قبیل موارد نجوید.

دندان ها از لحاظ بافت و ساختار به دو دسته ی دندان های سخت و نرم تقسیم می شوند. پس از سخت شدن باندینگ دندانپزشک مجدداً آن را تراشیده و شکل دهی میکند تا کاملاً منطبق بر دندان شود. رزین شکل دهی میشود تا منطبق بر شکل دندان شود. در نهایت دندان پولیش میشود. در صورتی که هر گونه مشکلی در گاز زدن بیمار وجود داشته باشد، با پولیش کردن و تراز کردن ترمیم دندان برطرف خواهد شد.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با کامپوزیت دندان مشهد وب سایت خود باشید.