هدف خلبانان جدید کیسه های قابل استفاده مجدد، شکستن عادت پلاستیکی آمریکا است

خریداران در نیوجرسی این تابستان ممکن است متوجه چیزهای متفاوتی در فروشگاه‌های CVS و Target محلی خود شوند – کیوسکی که پیشنهاد می‌دهد کیسه‌های خرید قابل استفاده مجدد را با قیمت 1 دلار پس بگیرند.

این بخشی از یک برنامه آزمایشی جدید کنسرسیوم شرکای حلقه بسته برای اختراع مجدد کیسه خرده فروشی است، یک پروژه چند ساله برای توسعه جایگزین های بدون درز برای کیسه های پلاستیکی یکبار مصرف. این گروه از 17 آوریل تا 17 ژوئیه یک خلبان کیف قابل برگشت را در ایالت گاردن اجرا می کند. خلبان‌هایی که کیف خود را بیاورند نیز به توسان، آریز و دنور می‌آیند.

CVS و Target که در سال 2020 راه اندازی شد، در کنار والمارت شرکای پایه گذار بودند و 15 میلیون دلار برای این پروژه اختصاص دادند.

DICK’S Sporting Goods، Dollar General، The Kroger Co.، TJX و Ulta Beauty شرکای اصلی این کنسرسیوم هستند. این برنامه گام‌های دقیقی با هدف یافتن راه‌حلی برمی‌دارد که به آرامی در یک چشم‌انداز فرهنگی پیچیده یکپارچه شود. کارشناسان محیط زیست استدلال می کنند که برای متوقف کردن جریان دائمی آلودگی پلاستیکی به پیشرفت سریع تری نیاز است.

جاده طولانی و پر پیچ و خم برای جایگزینی کیسه های پلاستیکی

در حالی که به سختی می توان اعداد قابل اعتمادی را در مورد کل زباله های کیسه های پلاستیکی بدست آورد، اما آماری که در سال 2004 از موسسه Worldwatch استفاده می شود تخمین زده است که آمریکایی ها سالانه تقریباً 100 میلیارد کیسه پلاستیکی را در سطل زباله می اندازند. به گفته اداره حفاظت از محیط زیست این ایالت، در سال 2020، نیویورک به تنهایی حدود 23 میلیارد کیسه پلاستیکی را پشت سر گذاشته است.

تغییر به کیسه های قابل استفاده مجدد علم موشکی نیست.

جودیت انک، رئیس، فراتر از پلاستیک

این همان چیزی است که شرکای حلقه بسته را بر آن داشت تا این موضوع را بپذیرند – از خرده فروشان بزرگ برای تغییر رفتار خریداران در مقیاس استفاده کنند. این گروه با یک رقابت شروع کرد: درخواست ایده‌هایی از مخترعان، مبتکران و کارشناسان زنجیره تامین و بسته‌بندی برای شناسایی راه‌های جدید برای حل مشکلی که مصرف‌کنندگان هنگام تلاش برای به دست آوردن چیزی که در خانه می‌خرند با آن مواجه می‌شوند.

کیت دالی، مدیر عامل مرکز اقتصاد دایره ای در Closed Loop Partners، به Adweek گفت: «وضعیت فعلی کامل نیست. چگونه می‌توانیم از مشتریانی که چیزی بهتر می‌خواهند برای ارائه راه‌حل‌هایی که آن‌ها را می‌خواهند و تأثیر زیست‌محیطی کمتری دارند، سرمایه‌گذاری کنیم؟»

کنسرسیوم بیش از 450 ارسال دریافت کرد که جوایزی به 9 فینالیست در اوایل سال 2021 تعلق گرفت. در اواخر همان سال، چهار مورد از این راه حل ها در برنامه های آزمایشی در 9 فروشگاه CVS، Target و Walmart در شمال کالیفرنیا مورد آزمایش قرار گرفتند. دو تا از این برندگان، 99Bridges و Returnity، در تابستان امسال به خلبان کیف قابل برگشت در نیوجرسی نیرو می دهند.