نوآوری برای آینده کاری ترکیبی

شک و تردید در مورد اینکه کارمندان در صورت کار از خانه چقدر می توانند بهره وری داشته باشند نیز دچار فرسایش شد. مطالعه آوریل 2021 از مؤسسه بکر فریدمن در دانشگاه شیکاگو، برنامه‌های کار از راه دور شرکت‌ها را پس از کووید بررسی کرد و افزایش بهره‌وری پیش‌بینی‌شده 5 درصدی را برای اقتصاد ایالات متحده نشان داد. و یک نظرسنجی در دسامبر 2020 توسط PwC نشان داد که 34 درصد از کارمندان گفته‌اند که نسبت به قبل از همه‌گیری بازدهی بیشتری دارند، در حالی که بیش از نیمی از مدیران گفتند میانگین بهره‌وری کارکنان بهبود یافته است.

اکنون، یک اختلال به همان اندازه گسترده در قالب کار ترکیبی در جریان است: در حالی که برخی از سازمان ها اصرار دارند کارگران به طور تمام وقت به دفتر بازگردند، بسیاری در حال آماده شدن برای یک وضعیت عادی جدید هستند که در آن کارمندان چند روز را در دفتر و برخی از روزها را از راه دور کار می کنند. با ترکیبی از جلسات مجازی و حضوری و همکاری. نظرسنجی CNBC از مدیران منابع انسانی، مالی و فناوری نشان داد که کمتر از نیمی از شرکت‌ها در نیمه دوم سال 2021 از مدل کاری ترکیبی استفاده خواهند کرد.

دنیز کاگلار، مدیر راهبرد سازمان PwC در ایالات متحده می‌گوید: «من کار ترکیبی را یکی از مواردی می‌دانم که شرکت‌ها باید به درستی آن را انجام دهند. ما باید نحوه کار با هم را دوباره ابداع کنیم و اگر مدل هیبریدی را به درستی انتخاب نکنیم، شرکت به همان اندازه سازنده نخواهد بود. و در برخی صنایع، حتی یک تا دو درصد تغییر بهره وری می تواند تفاوت بسیار زیادی ایجاد کند.

همه اینها در یک چشم انداز تجاری اتفاق می افتد که در آن کارکنان بیشتر و بیشتری خواستار انعطاف پذیری مداوم پس از همه گیری هستند. به عنوان مثال، طبق مطالعه آینده کار Accenture در سال 2021، 83٪ از کارمندان یک مدل کاری ترکیبی را ترجیح می دهند. و شرکت‌ها گوش می‌دهند: آنها می‌دانند که انتخاب‌هایی که سازمان‌ها در حال حاضر انجام می‌دهند بسیار مهم خواهد بود، به‌ویژه که آنها برای جذب و حفظ استعدادها در یک بازار رقابتی رقابت می‌کنند.

جف وونگ، مدیر ارشد نوآوری جهانی در EY می‌گوید: «همانطور که شرکت‌ها آماده می‌شوند تا از مردم برای بازگشت به دفتر استقبال کنند، باید نیازها و انگیزه‌های کارکنان پیرامون کار و نحوه تغییر و تکامل آنها را بشناسند. شرکت‌ها می‌خواهند بهترین افراد را جذب و حفظ کنند، اما تقریباً همه می‌گویند که چیزی متفاوت از آنچه قبل از کووید وجود داشت می‌خواهند.

سازمان‌ها در سرتاسر جهان در حال مقابله با این چالش هستند و برای ایجاد فرآیندهای مناسب، فناوری‌های نوآورانه و پشتیبانی رهبری تلاش می‌کنند تا به آنها کمک کنند تا با این لحظه قدرتمند روبرو شوند.

دانلود گزارش کامل.