ناگهان همه می خواهند در مورد نحوه تنظیم هوش مصنوعی صحبت کنند

هفته گذشته، سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI در مقابل کمیته سنای ایالات متحده حاضر شد تا در مورد خطرات و پتانسیل مدل های زبان هوش مصنوعی صحبت کند. آلتمن به همراه بسیاری از سناتورها خواستار استانداردهای بین المللی برای هوش مصنوعی شدند. او همچنین از ایالات متحده خواست که این فناوری را تنظیم کند و یک آژانس جدید، مانند سازمان غذا و دارو، برای تنظیم هوش مصنوعی راه اندازی کند.

برای فردی که در زمینه سیاست هوش مصنوعی مانند من است، جلسه استماع سنا هم دلگرم کننده و هم خسته کننده بود. دلگرم کننده است زیرا به نظر می رسد این گفتگو از ترویج خودتنظیمی و قوانینی که در واقع می تواند شرکت ها را مسئول نگه دارد، گذشته است. ناامید کننده است زیرا به نظر می رسد که این بحث پنج سال گذشته سیاست هوش مصنوعی را فراموش کرده است. من به تازگی داستانی را منتشر کردم که به تمام تلاش های بین المللی موجود برای تنظیم فناوری هوش مصنوعی نگاه می کند. شما می توانید آن را در اینجا بخوانید.

من تنها کسی نیستم که این احساس را دارم.

پیشنهاد اینکه کنگره از صفر شروع می‌کند، به روایت مورد علاقه صنعت تبدیل می‌شود، یعنی اینکه کنگره بسیار عقب مانده است و فناوری را درک نمی‌کند – چگونه می‌توانند ما را تنظیم کنند؟ آنا لنهارت، یکی از همکاران سیاستگذاری در مؤسسه دموکراسی و سیاست گذاری داده در دانشگاه جورج واشنگتن و کارمند سابق هیل می گوید.

در واقع، سیاستمداران در کنگره گذشته، که از ژانویه 2021 تا ژانویه 2023 برگزار شد، قوانین زیادی را در مورد هوش مصنوعی معرفی کردند. Lenhart این فهرست منظم از تمام مقررات هوش مصنوعی پیشنهاد شده در آن زمان را گردآوری کرد. آنها همه چیز را از ارزیابی ریسک گرفته تا شفافیت و حفاظت از داده ها را پوشش می دهند. هیچ‌کدام از آنها به میز رئیس‌جمهور نرسیدند، اما با توجه به اینکه ابزارهای جدید هوش مصنوعی مهیج (یا برای بسیاری ترسناک) توجه واشنگتن را به خود جلب کرده‌اند، لنهارت انتظار دارد که برخی از آنها اصلاح شوند و به شکلی دوباره ظاهر شوند.

در اینجا چند مورد برای مراقبت وجود دارد.

قانون پاسخگویی الگوریتمی

این لایحه توسط دموکرات‌ها در کنگره و سنای ایالات متحده در سال 2022، قبل از ChatGPT، برای رسیدگی به آسیب‌های ملموس سیستم‌های تصمیم‌گیری خودکار، مانند سیستم‌هایی که افراد را از داروهای مسکن محروم می‌کنند یا درخواست‌های وام مسکن آنها را رد می‌کنند، ارائه کردند.