ناشران نگرانی‌های مربوط به حق نسخه‌برداری و سؤالات رابط را در مورد API Chatbot مایکروسافت بیان می‌کنند

خطرات حق چاپ بدون پاداش

ناشران سال ها با ارائه اطلاعات قابل اعتماد برای ایجاد اعتماد بین مخاطبان خود وقت صرف کرده اند. دان مارتی، معاون نوآوری اکوسیستم در شبکه ناشر Raptive گفت: اگر محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی در چت بات‌های وب‌سایت‌های ناشران ظاهر شود و آن محتوا یا مفید نباشد یا مملو از اطلاعات نادرست باشد، می‌تواند به برند ناشر آسیب برساند.

علاوه بر این، ناشران خطر نقض حق نسخه‌برداری سایر سازندگان را دارند زیرا مدل مجوز محتوا هوش مصنوعی مولد هنوز از بین می‌رود.

مارتی گفت: «به نظر می رسد حل مشکل کپی رایت قبل از اتکا به آن، راه خوبی است.

حتی بدون خطراتی که چت بات ها برای ناشران به همراه دارند، مزایای این فناوری هنوز مشخص نیست.

جیسون کینت، مدیر عامل شرکت تجاری ناشر Digital Content Next گفت که گوگل و فیس بوک ابزارک هایی را سال ها پیش معرفی کردند که در آن ناشران می توانستند وب سایت های خود را با رابط های شرکت ها پر کنند و از تبلیغاتی که در این رابط ها رخ می دهد درآمد کسب کنند. این محصولات هرگز واقعاً پرتاب نشدند.

«هدف کلی [of those features] کینت گفت: همان مایکروسافت است: ارائه یک ویژگی جدید برای کاربران در وب. “آنها در تلاشند تا از یک محصول استفاده کنند. آیا املاک موجود در صفحه ارزش پولی را دارد که به دست می آوریم؟»

تجسم مجدد رابط کاربری

همانطور که پیشرفت هوش مصنوعی می تواند به عنوان یک تهدید برای مدل های موجود ناشران تلقی شود، این یک واقعیت جدید رسانه ای است که آنها باید با آن سازگار شوند.

مارتی گفت که Raptive ابزارهای هوش مصنوعی را برای کمک به ناشران در ایجاد محتوا، از کمک به تولید ایده های داستان گرفته تا کمک به بهینه سازی موتورهای جستجو، توسعه داده است.

مارتی گفت که آیا ناشران باید ابزارهای هوش مصنوعی را که در قسمت جلویی قابل مشاهده هستند، مانند ربات چت مایکروسافت، به کار گیرند یا خیر، به مخاطبان ناشر بستگی دارد.

او افزود، برای مثال، نشریه‌ای که خوانندگان آن قبلاً کاربران چت بات بودند و تمایل داشتند که اولین پذیرنده‌های فناوری‌های جدید باشند، از استفاده از هوش مصنوعی جلویی بیشتر از آنهایی که به خاطر محتوای بسیار وفادار و قابل اعتماد شناخته می‌شوند، سود می‌برد.

اما آزمایشگاه چنین آزمایشی لزوماً وب سایت یا برنامه نیست. مایکروسافت در انتشار خود رسانه دقیقی را که قصد دارد روی آن تمرکز کند مشخص نکرده است، اگرچه ماهیت API محصول به این معنی است که تمرکز احتمالاً روی رابط های موجود ناشران است.

اگر تجربه غالب برای یافتن اطلاعات آنلاین، به جای جستجو در گوگل و خواندن یک وب سایت، از یک ربات چت سؤال بپرسد، ناشران باید نحوه ارائه محتوای خود را مجدداً تصور کنند و به طور بالقوه تجربیات سفارشی را برای خوانندگان بر اساس مجموعه ای از داده ها و گزارش های اختصاصی ایجاد کنند. موریسی گفت.