ناشران نگرانی‌های مربوط به حق نسخه‌برداری و سؤالات رابط را در مورد API Chatbot مایکروسافت بیان می‌کنند

مایکروسافت این هفته راه دیگری را برای کسب درآمد از هوش مصنوعی برای ناشران معرفی کرد. و علیرغم اینکه در روزهای ابتدایی استفاده از فناوری جدید پرهیاهو بود، با واکنش ملایمی از سوی ناشران مواجه شد.

شرکت اعلام کرد که با تبلیغات برای چت API برای ناشران، برنامه‌ها و خدمات آنلاین، یک ناشر می‌تواند فناوری چت بات را به وب‌سایت خود اضافه کند – چه از مایکروسافت یا یک شرکت دیگر – و مایکروسافت قدرت کسب درآمد از تبلیغات را در چت فراهم می‌کند.

روابط بین شرکت‌های فناوری و ناشران، که از قبل متشنج شده‌اند، با ظهور هوش مصنوعی مولد حتی مملو از آن شده‌اند. مایکروسافت و گوگل به طور فزاینده ای، این فناوری را در موتورهای جستجو و سایر محصولات خود ادغام می کنند.

ناشران از این بیم دارند که هوش مصنوعی محتوای آنها را بدون پرداخت غرامت حذف کند و اگر تجربه جستجوی لیستی از پیوندها منسوخ شود، چت ربات ها ترافیک وب سایت آنها را محدود می کنند.

در مقابل این پس‌زمینه بحث‌برانگیز، ابزار جدید ناشر مایکروسافت کمی یک شاخه زیتون است.

Kya Sainsbury-Carter گفت: «با توجه به زمانی که در سه ماه گذشته برای بازاریابی داشتیم، مقیاسی که قبلاً داشتیم، ما در حال یادگیری چیزهای زیادی در مورد چگونگی ادغام مؤثر تبلیغات در یک جریان ارگانیک مفید هستیم. نایب رئیس شرکت تبلیغات مایکروسافت، هفته گذشته به اتاق خبرنگاران گفت. “ارائه آن به ناشران ما چیزی است که ما نسبت به آن احساس خوبی داریم.”

مایکروسافت که اخیراً نحوه عملکرد تبلیغات در Bing جدید خود را با هوش مصنوعی روشن کرده و به‌روزرسانی‌های محصول جدید خود را منتشر کرده است، در حال کار با چند شریک برای آزمایش این ابزار است که نامی از آن‌ها نمی‌برد. Sainsbury-Carter گفت که مدل اقتصادی احتمالاً نوعی تقسیم درآمد خواهد بود.

منابع انتشاراتی که با Adweek صحبت کردند، علاقه خاصی به این ابزار نداشتند، با توجه به اینکه هوش مصنوعی مولد هنوز دارای خطرات حق چاپ و دقت است که ناشران نسبت به آن محتاط هستند. علاوه بر این، اگر هوش مصنوعی اینترنت را در تصویر خود بازسازی کند، امکان استفاده از ابزارک های مبتنی بر وب سایت محدود خواهد شد.

«با فرض اینکه این به یک الگوی غالب در مورد نحوه تجربه مردم از رسانه های دیجیتال تبدیل شود … مردم در صفحه وب شما قرار نخواهند داشت تا آن را ببینند. [chatbot]برایان موریسی، نویسنده خبرنامه The Rebooting گفت. “کل هدف این است که به صفحات وب مختلف بروید.”