ناشران به دنبال M&A همه گیر، مجموعه های خود را کاهش می دهند

به گفته آمیت شاه، شریک و معاون ارشد عملیات و استراتژی ناشر در Prohaska Consulting، هنگامی که تقاضای تبلیغات در سال 2022 شروع به کاهش کرد، هزینه اجرای این املاک هم به دلار واقعی و هم به قیمت فرصت مورد بررسی قرار گرفت.

برای جبران، شرکت‌های رسانه‌ای شروع به کاهش بخش‌هایی از پرتفوی خود کردند تا پس‌انداز کنند، روندی که احتمالاً با ادامه عادی شدن اقتصاد تسریع خواهد شد.

شاه گفت: «بسیاری از ناشران با کاهش درآمد و اهداف از دست رفته مواجه هستند، و بسیاری مجبور به اخراج شده اند تا کسب و کار خود را حفظ کنند. “هر معامله ای به دلایل مختلف انتظارات را برآورده نمی کند، که این سوالات استراتژیک سخت را مجبور می کند.”

تنظیمات بیشتری در راه است

زمان‌بندی این تعدیل‌ها در حالی است که رکود تبلیغات همچنان شرکت‌های رسانه‌ای را برای کاهش هزینه‌ها تحت فشار قرار می‌دهد. اگرچه درآمدهای سه ماهه اول در سراسر صنعت از سقوط آزاد جلوگیری کرد، ناشران اکنون نزدیک به یک سال از علاقه تبلیغاتی افسرده را تحمل کرده اند.

در حالی که برخی تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که هزینه‌های تبلیغاتی در نیمه دوم سال افزایش یابد، شرکت‌های رسانه‌ای که از موجودی‌های نقدی خود استفاده می‌کنند تا سرپا بمانند، ممکن است به پایان باند خود نزدیک شوند، که باعث ایجاد انفوزیون‌هایی مانند آنچه Vox Media در ماه فوریه از PMC دریافت کرد.

علاوه بر این، ادغام شرکت‌ها به زمان نیاز دارد و بسیاری از خریدهای انجام شده در طول همه‌گیری تنها اکنون مورد توجه قرار گرفته‌اند. به عنوان مثال، در Dotdash Meredith، روند ترکیب دو نمونه کار ناتمام باقی مانده است، جدول زمانی که احتمالاً در جاهای دیگر اعمال می شود.

این بدان معناست که شرکت‌های رسانه‌ای که در طول همه‌گیری همه‌گیر به خرید پرداختند، مانند Outside Media، Trusted Media Brands یا The Arena Group، ممکن است در ماه‌های آینده به دنبال کاهش فروش باشند.

دیگران، مانند Dotdash Meredith، آشکارا در مورد یافتن خانه ای بهتر برای برخی از املاک صحبت کرده اند، مانند People، که یک آتش سوزی ترافیکی است اما مدل کسب و کار آن مغایر با طرح اولیه Dotdash Meredith است. به طور مشابه، Vice Media مفهوم اسپین کردن بخش هایی از کسب و کار خود را برای تولید پول نقد بررسی کرده است.

موریسی گفت: «تصمیماتی که دو سال پیش هوشمندانه بودند، ممکن است اکنون متفاوت به نظر برسند. “این دنیای متفاوتی است و مردم به اصول اولیه باز می گردند.”