ممکن است کمیت کردن تأثیر هوش مصنوعی بر بازاریابی آسان‌تر شود

چه تعداد از مدیران ارشد می‌توانند مثال‌های ملموسی از این که هوش مصنوعی چگونه نتایج کسب‌وکار را به ارمغان می‌آورد، اعم از خط بالا یا پایین، ذکر کنند؟ احتمالا زیاد نیست. CMO ها در حال حاضر برای دفاع از دپارتمان خود تلاش می کنند زیرا نمی توانند نشان دهند که تیم آنها چگونه درآمد ایجاد می کند. تعیین کمیت تأثیر هوش مصنوعی، بسیار کمتر ایجاد پیوندهای علّی بین سرمایه گذاری در بازاریابی هوش مصنوعی و رشد کسب و کار، کاری غیرممکن به نظر می رسد.

این دلیل وجودی کنسرسیوم برای شخصی سازی هوش مصنوعی بود، یک پروژه تحقیقاتی جاه طلبانه که اواخر سال گذشته توسط پنج بازاریاب و انجمن تجاری MMA Global شکل گرفت.