مشکل این تصویر چیست؟ مامان در آن نیست

در مجموعه عکس های هر مادری ورق بزنید و به احتمال زیاد صدها عکس از بچه ها، شریک زندگی و حیوانات خانگی پیدا خواهید کرد که همه چیز را از لحظات مهم یک خانواده گرفته تا اتفاقات روزانه را به تصویر می کشند.

اما چه چیزی اغلب از آن عکس ها گم می شود؟ مامان

با توجه به اینکه مادرسالار معمولاً کسی است که عکس ها را می گیرد، به جای اینکه در آنها ظاهر شود، غول مواد غذایی کانادایی مک کین می خواست جدول را برای کمپین روز مادر تغییر دهد.

در این تبلیغ، شاترهای شاتر به ستاره تبدیل می‌شوند و مک‌کین و آژانس خلاق Rethink برنامه‌ای به نام «مامان را در تصویر بگذار» راه‌اندازی کردند.

شرکا با خبرنگار عکاسی کریسان جانسون، که تصاویری صریح از چهار زن به همراه فرزندانشان گرفت، کار کردند. آن عکس‌ها بعداً بزرگ‌تر شدند و روی دیوارهای گالری به نمایش درآمدند، و زنان به یک نمایش خصوصی دعوت شدند، اگرچه آنها فقط جزئیات مبهم از آنچه قرار بود اتفاق بیفتد داشتند.

سپس این کمپین واکنش‌های احساسی آنها را در مورد اینکه برای یک بار هم که شده به وضعیت پشت صحنه تنزل نداده‌اند، مستند کرد. (این ایده خوبی است که قبل از تماشای ویدیو یک دستکش بگیرید.)

لیا راجرز، مدیر خلاق اجرایی و شریک ملی در Rethink، به Adweek گفت: «همه واکنش‌ها 100% واقعی بودند. «در حالی که افشای غافلگیرکننده به داستان‌سرایی افزوده شد، همچنین مهم بود که بینندگان – هم مادران و هم خانواده‌هایشان – چیزی را برای خود بردارند: یک فریاد جمعی برای #تصویر را بگذار، کاری که برای انجام آن نیازی به عکاس برنده جایزه ندارید. ”

به عنوان بخشی از این پروژه، مک‌کین و ریتینک راهنمای عکس «نکات و ترفندها» را ایجاد کردند تا برای همه آسان‌تر شود که مادران خود را در فیلم ثبت کنند، نه اینکه آنها را به این کار وادار کنند. و سه خانواده برنده یک جلسه عکاسی حرفه ای به ارزش 2000 دلار از طریق یک هدیه در اینستاگرام خواهند شد.

تصویر
مادران اغلب در عکس های خانوادگی غایب هستند، زیرا آنها پشت دوربین هستند.

با تحقیقی که نشان داد 84 درصد از مادران کانادایی به عنوان عکاس برای عکس های خانوادگی عمل می کنند، شرکا الهام گرفتند تا «مامان را در تصویر قرار بده»، اما 77 درصد می گویند که در کمتر از نیمی از عکس ها ظاهر می شوند، در حالی که 35 درصد گزارش می دهند که این عکس ها هستند. در هیچ کدام