متا گیفی را با قراردادی 53 میلیون دلاری به شاتر استاک می‌فروشد

شرکت ارائه دهنده رسانه سهام Shutterstock قرار است Giphy را با معامله ای به ارزش 53 میلیون دلار از متا خریداری کند.

این معامله به دنبال حکم سازمان رقابت و بازار بریتانیا بود که متا قانون رقابت را نقض کرده و باید پلتفرم را واگذار کند.

پل هنسی، مدیر عامل شاتراستاک، گفت: “این یک گام بعدی هیجان انگیز در سفر شاتر استوک به عنوان یک پلت فرم خلاقانه سرتاسر است.” Shutterstock در کسب و کار کمک به افراد و برندها است که داستان خود را بیان کنند. از طریق خرید Giphy، ما نقاط تماس مخاطبان خود را فراتر از موارد استفاده از بازاریابی و تبلیغات حرفه‌ای گسترش می‌دهیم و به مکالمات غیررسمی گسترش می‌دهیم.

متا در سال 2020 اعلام کرد که به معامله ای به ارزش 315 میلیون دلار برای خرید Giphy، کتابخانه و موتور جستجوی GIF دست یافته است. این معامله بلافاصله به دلیل ادعاهایی مبنی بر ضد رقابتی بودن با بازار بریتانیا مورد بررسی قرار گرفت.

این یافته که توسط دادگاه تجدیدنظر رقابت (CAT) تأیید شد، حکم داد که تصاحب می‌تواند دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی را از دسترسی به فایل‌های GIF محدود کند، که ممکن است جذابیت آنها را برای کاربران محدود کند.

Giphy ادعا می کند روزانه 1.7 میلیارد کاربر در کنار پلتفرم هایی مانند اینستاگرام، فیس بوک، واتساپ، مایکروسافت، تیک تاک، سامسونگ، توییتر، اسلک و دیسکورد کار می کنند.

متا در اکتبر گذشته دادگاه را از دست داد و مجبور شد خریدار جدیدی برای این پلتفرم پیدا کند.

سخنگوی متا در ماه اکتبر پس از این حکم گفت: “ما از نزدیک با CMA برای واگذاری Giphy همکاری خواهیم کرد.” ما از تیم Giphy در این زمان نامطمئن برای تجارت آنها سپاسگزاریم و برای آنها آرزوی موفقیت داریم.”

هنسی افزود: «Giphy کاربران روزمره را قادر می‌سازد تا با محتوای GIF و استیکر خود را به روش‌های به یاد ماندنی بیان کنند و همچنین به برندها امکان می‌دهد بخشی از این مکالمات معمولی باشند. ما قصد داریم از قابلیت‌های منحصربه‌فرد Shutterstock در کسب درآمد از محتوا و ابرداده، هوش مصنوعی مولد، تولید استودیو و اتوماسیون خلاق استفاده کنیم تا بتوانیم کتابخانه GIF خود را تجاری‌سازی کنیم، زیرا این پیشنهاد را به مشتریان ارائه می‌کنیم.»