متا تبلیغات تبلیغاتی را برای معاملات تجارت الکترونیک معرفی می کند

متا در حال راه اندازی یک فرمت تبلیغاتی جدید به نام تبلیغات تبلیغاتی است تا خریداران را راحت تر از برندهای خرده فروشی پیدا کنند.

هنگامی که کاربران فیس بوک تبلیغی را با یک تبلیغ ویژه می بینند، می توانند با کلیک بر روی آن پیشنهاد را درخواست کنند و کد تخفیف به طور خودکار اعمال می شود. اگر خرید را کامل نکنند، قبل از پایان معامله یک اعلان یادآوری دریافت خواهند کرد.

هلن ما، مدیر ارشد مدیریت محصول متا، گفت: «در محیط اقتصادی امروز، برای کسب‌وکارها یافتن مشتریان مناسب، و برای مردم نیز یافتن بهترین معاملات مهم است تا دلارهایشان بیشتر شود. به همین دلیل است که ما در حال گسترش قابلیت‌های تبلیغات اصلی خود هستیم و این قالب تبلیغات تبلیغاتی جدید را آزمایش می‌کنیم تا افراد بتوانند اطلاعات بیشتری در مورد محصول یا خدمات یک برند و همچنین دسترسی به معاملاتی که به آنها در صرفه‌جویی کمک می‌کند، به دست آورند.

در NewFronts خود در اوایل این ماه، این شرکت به محصولات تجارت الکترونیک جدید به مخاطبان تبلیغ کننده خود اشاره کرد.

لوسی کومر، مدیر سرمایه‌گذاری دیجیتال در Media.Monks، گفت: «ارائه تجربه سفارشی به تبلیغ‌کنندگان از طریق تبلیغات تبلیغاتی همراه با یادآوری، با برخی از خستگی‌های تبلیغاتی که اغلب با تبلیغاتی که دارای کاهش قیمت/تخفیف هستند، مقابله می‌کند.»

یک بازی داده پس از تغییرات حریم خصوصی

Paul DeJarnatt، معاون دیجیتال در آژانس رسانه‌ای Novus گفت: متا بسیار علاقه مند است و مشتاق ادعای آن داده و استفاده از آن برای تقویت یادگیری الگوریتمی و تجارب هدف‌یابی برای تبلیغ‌کنندگان است.

حرکت متا به سمت افزایش قابلیت‌های تجارت الکترونیک تقریباً دو سال پس از تغییرات حریم خصوصی اپل انجام می‌شود که بیش از 10 میلیارد دلار درآمد از دست رفته فیس‌بوک را به همراه داشت. تغییرات شفافیت ردیابی برنامه (ATT) توانایی برنامه هایی مانند فیس بوک و اینستاگرام را برای ردیابی رفتار کاربران محدود می کند. در جاهای دیگر، متا در حال حذف تدریجی فروشگاه‌ها در پلتفرم‌های خود است که از ویژگی پرداخت استفاده نمی‌کنند و ترافیک ارجاع را برای برندها قطع می‌کند.

DeJarnatt گفت: از زمان این تغییرات، مشتریان Novus ضربه قابل توجهی به بازده هزینه تبلیغاتی داشته اند.

برخی بودجه های خود را 20 درصد کاهش داده اند. [on Meta’s platforms]DeJarnatt به Adweek گفت. اما برخی هستند که مجبور شدند بودجه خود را 80 درصد کاهش دهند، زیرا نمی‌توانستند بازدهی از هزینه‌های تبلیغاتی که برای کسب‌وکارشان سودآور بود دریافت کنند.»

تبلیغات تبلیغاتی جدید متا می تواند تبلیغ کنندگان را تشویق کند تا در کوتاه مدت هزینه خود را افزایش دهند تا فروش را افزایش دهند. در نهایت، اگر متا تصمیم بگیرد که داده‌های مشتری را نگه دارد و تبلیغ‌کنندگان را از گرفتن آن‌ها محدود کند، ممکن است ارزش خود را در این تبلیغات از دست بدهند.

الکساندر استون، معاون مشارکت‌های آژانس و ویدیوی پیشرفته Horizon Media گفت: تبلیغ‌کنندگانی که تبلیغات تبلیغاتی جدید را آزمایش می‌کنند، به معیارهایی فراتر از هزینه هر بازدید و CPM نگاه می‌کنند.