ما می توانیم از سلول های بنیادی برای ساختن جنین استفاده کنیم. تا کجا باید برویم؟

شاید سوال بزرگ‌تر این باشد که این ساختارهای مشتق شده از سلول‌های بنیادی تا چه حد جنین مانند هستند. برای برخی از دانشمندان، این وضعیت 22 است. اگر بلاستوئیدها بیش از حد به جنین شباهت دارند، بسیاری بر این باورند که تحقیقات با آنها باید به همان روشی محدود شود که ما کار روی جنین انسان را کنترل می کنیم.

Chuva de Sousa Lopes می‌گوید، اما اگر آن‌ها به اندازه کافی شبیه جنین نیستند، استفاده از آن‌ها برای تحقیق فایده‌ای ندارد. او می‌گوید: «در حال حاضر، درک اینکه چقدر به هم نزدیک هستند یا چقدر متفاوت هستند، بسیار دشوار است.

دانشمندان تمایل دارند به اندازه و شکل ساختارها و ژن هایی که سلول هایشان بیان می کنند نگاه کنند تا بفهمند که چقدر به جنین های معمولی شباهت دارند. اما جنبه های مهم دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

نائومی موریس، زیست‌شناس رشدی در موسسه کریک در لندن می‌گوید: «ابتدا باید درباره چیستی جنین به توافق برسیم. «آیا این چیزی است که فقط از ادغام یک اسپرم و یک تخمک ایجاد می شود؟ آیا این چیزی است که به انواع سلولی که دارد، یا [shape] از ساختار؟»

شاید بیشتر به پتانسیل ساختار مربوط می شود. جنین انسان می تواند یک فرد را تشکیل دهد. بلاستوئیدهای انسانی نمی توانند به انسان تبدیل شوند. هنوز.

با پیشرفت فناوری، به نظر می رسد روزی جنین های مشتق شده از سلول های بنیادی بتوانند به حیوانات زنده تبدیل شوند. Rossant می‌گوید: «از نظر تئوری، اگر همه انواع سلول‌های مناسب را داشته باشید… آنها می‌توانند فراتر هم بروند. “هرگز نگو هرگز.”

به هر حال ما بلاستوئیدها و دیگر ساختارهای جنین مانند را تعریف می کنیم، اکنون زمان شروع تنظیم نحوه رشد و مطالعه آنها است. Rossant یکی از بسیاری از دانشمندانی است که من با آنها صحبت کردم و موافق هستند که با توجه به ظاهر جنین مانند این ساختارها، احتمالاً باید تابع قوانین و مقرراتی باشند که تحقیقات روی جنین های طبیعی را پوشش می دهد.

خطر بزرگ این است که اگر یک بازیکن سرکش داشتیم که خیلی سریع پیش می رفت [with human cells]موریس می گوید، و چیزی را توسعه داد که باعث واکنش عمومی شد.