ماه آنطور که فکر می کردیم نمی میرد

این تیم با استفاده از تاریخ گذاری ایزوتوپ ها و تکنیکی بر اساس زمان بندی دهانه های ماه ، که شامل برآورد سن یک جسم در فضا تا حدی با شمارش دهانه های سطح آن است ، مشخص کرد که گدازه ها در اقیانوس پروسلاروم در 2 میلیارد سال پیش جریان داشته اند.

Chang’e 5 اولین ماموریت بازگشت نمونه ماه چین و اولین کاوشگر برای بازگرداندن مواد قمری از سال 1976 بود. پس از پرتاب در اواخر نوامبر و بازگشت در اوایل دسامبر 2020 ، این یکی از حداقل هشت مرحله در برنامه قمری چین برای اکتشاف است. تمام ماه

نمچین می گوید هیچ مدرکی مبنی بر وجود عناصر رادیواکتیو تولید کننده گرما (مانند پتاسیم ، توریم و اورانیوم) در غلظت های بالا در زیر گوشته ماه وجود ندارد. این بدان معناست که همانطور که دانشمندان تصور می کردند این عناصر باعث این جریان گدازه ها نشده اند. اکنون ، آنها باید به دنبال توضیحات دیگری برای نحوه شکل گیری جریانات باشند.

تاریخ آتشفشانی ماه می تواند اطلاعات بیشتری در مورد زمین داشته باشد. بر اساس نظریه برخورد غول پیکر ، ماه ممکن است قطعه ای از زمین باشد که هنگام برخورد سیاره ما با سیاره دیگر زمین خورده است.

پل بیرن ، یکی از همکارانش می گوید: “هر زمان که اطلاعات جدید یا بهبود یافته ای در مورد سن اجرام روی ماه بدست آوریم ، که نه تنها برای درک جهان ، بلکه برای آتشفشانی و حتی زمین شناسی عمومی در سایر سیارات ، تأثیر منفی می گذارد.” استاد علوم سیاره ای در دانشگاه ایالت کارولینای شمالی ، که در این مطالعه شرکت نداشت.

برن می گوید فعالیت های آتشفشانی نه تنها ظاهر ماه را شکل داده است – آن بسترهای قدیمی گدازه امروز با چشم غیر مسلح به عنوان لکه های تیره بزرگ روی سطح ماه قابل مشاهده است – بلکه حتی می تواند به پاسخ به این سوال که آیا ما در جهان تنها هستیم ، کمک کند.

برن می گوید: “جستجوی زندگی فرازمینی تا حدی مستلزم درک زیستن است.” فعالیت های آتشفشانی در پرورش جو و اقیانوس ها ، اجزای اصلی زندگی نقش دارد. اما اینکه این یافته های جدید دقیقاً در مورد زندگی احتمالی در جاهای دیگر به ما چه می گوید ، باید مشخص شود.