لیندا یاکارینو از NBCU خارج می شود، مارک مارشال رئیس موقت است

یاکارینو از زمانی که میلیاردر این پلتفرم را در ماه اکتبر خریداری کرد، مدافع عمومی مالکیت ماسک بر توییتر بوده است. این دو در ماه آوریل و در جریان افتتاحیه رویداد بازاریابی احتمالی در میامی برای یک سخنرانی کلیدی پیرامون «تویتر 2.0» روی صحنه ظاهر شدند.

ان‌بی‌سی یونیورسال همکاری توئیتری خود را تحت رهبری ماسک نیز گسترش داده است. توییتر مانند سال های گذشته رویداد تبلیغاتی رسمی NewFronts را امسال برگزار نکرد. اما این شرکت در طول هفته ارائه‌ای کوچک‌تر برای مشتریان برگزار کرد و مشارکت گسترده‌ای در المپیک و پارالمپیک با NBCUniversal در حوالی بازی‌های تابستانی پاریس 2024 اعلام کرد.

یاکارینو از دیرباز یکی از پویاترین نیروهای تبلیغاتی بوده است. او پس از گذراندن دو دهه در ترنر در سال 2011 به NBCUniversal پیوست. در ابتدا، او مسئول فروش کابل و دیجیتال بود، اما در عرض دو سال به رهبری تمام شبکه‌های کابلی و پخش تحت یک مجموعه واحد ارتقا یافت – یک تغییر انقلابی در آن زمان که در نهایت تقریباً توسط همه رقبای او پذیرفته شد.

یاکارینو به عنوان مدیر عامل توییتر وظیفه دارد به بازگرداندن ایمان تبلیغ‌کنندگان به پلتفرمی که از زمان تصاحب ماسک به طور فزاینده‌ای بی‌ثبات شده است، کمک کند. طبق گزارش بلومبرگ، دلارهای تبلیغاتی توییتر از زمانی که ماسک این پلتفرم را خرید 89 درصد کاهش یافته و درآمد به نصف کاهش یافته است.

اگر کسی بتواند به بازگرداندن اعتماد تبلیغ‌کننده به توییتر کمک کند، احتمالاً Yaccarino خواهد بود. لو پاسکالیس، دامپزشک قدیمی صنعت تبلیغات توییت کرد یاکارینو “اولین انتخاب من و تنها انتخاب من برای نجات پلت فرم از دست صاحبش خواهد بود.”

Yaccarino دومین مدیر اجرایی NBCUniversal است که در ماه گذشته این شرکت را ترک کرد. مدیر عامل شرکت جف شل در ماه آوریل به دنبال آنچه “رابطه نامناسب با یک زن در شرکت” توصیف شد، اخراج شد.

هرج و مرج هفته بیشتر

اخبار Yaccarino آخرین تغییر در چیزی است که در حال شکل گیری یک هفته پیشاپیش پر فراز و نشیب است. چهارشنبه شب، نتفلیکس پس از شنیدن اعتراض برنامه ریزی شده WGA در طول رویداد 17 مه، به یک ارائه هفته ای کاملا مجازی روی آورد.

NBCUniversal یکی از مجریان پیشرو هفته بود که در روز پنجشنبه به Adweek گفت که علیرغم احتمال انتخاب کنندگان، با رویدادهای حضوری پیش خواهند رفت.

مارشال در اوایل این هفته به Adweek گفت که “NBCU یک نمایش اولیه بسیار قدرتمند خواهد داشت و همچنان استعدادهای بزرگی در آن شرکت خواهد کرد.”