لیندا یاکارینو از NBCU خارج می شود، مارک مارشال رئیس موقت است

ممکن است لیندا یاکارینو هنوز به عنوان مدیر عامل توییتر انتخاب نشود، اما زمان او در NBCUniversal رسما به پایان رسیده است.

صبح روز جمعه NBCUniversal اعلام کرد که رئیس قدیمی فروش تبلیغات – رئیس تبلیغات و مشارکت جهانی NBCUniversal – شرکت را “فوراً مؤثر” ترک کرده است.

مارک مارشال که در حال حاضر رئیس بخش فروش تبلیغات و مشارکت مشتریان است، به عنوان رئیس موقت گروه تبلیغات و مشارکت NBCUniversal انتخاب شده است. او به مارک لازاروس، رئیس، تلویزیون و جریان NBCUniversal گزارش خواهد داد.

جدایی یاکارینو – صبح بعد از انتشار اخباری مبنی بر اینکه او در حال مذاکره برای تصدی مسئولیت ایلان ماسک به عنوان مدیرعامل بعدی توییتر است – تنها سه روز قبل از اینکه قرار باشد او روی صحنه برود تا صبح دوشنبه صبح دوشنبه در رادیو سیتی موزیک هال به روی صحنه برود تا NBCUniversal را رهبری کند.

این برنامه‌های اولیه NBCU را تغییر می‌دهد، اگرچه مارشال قبلاً قرار بود مذاکرات را رهبری کند، پس از اینکه Yaccarino تیم فروش تبلیغات خود را در ژانویه بازسازی کرد و به مارشال نقش برجسته‌ای را پس از کناره‌گیری لورا مولن رئیس فروش آگهی داد.

“این یک افتخار مطلق بوده است که بخشی از Comcast NBCUniversal باشم و رهبری باورنکردنی ترین تیم را بر عهده بگیرم. ما شرکت خود و کل صنعت را متحول کرده‌ایم – و من به آنچه با هم به دست آورده‌ایم بسیار افتخار می‌کنم و از همکاران و مربیانم به‌ویژه سپاسگزارم. [Comcast CEO] برایان رابرتز، [Comcast president] یاکارینو در بیانیه ای گفت: مایک کاوانا و کل تیم رهبری NBCU.

کاوانا در بیانیه ای گفت: «ما از رهبری لیندا یاکارینو در تجارت فروش تبلیغاتی NBCUniversal و تیم نوآورانه و پلتفرمی که او ساخته است سپاسگزاریم. لیندا در طول 12 سال مسئولیت خود کمک های بی شماری به شرکت کرده است و ما برای او بهترین ها را آرزو می کنیم.

هنوز هیچ خبر رسمی در مورد انتخاب یاکارینو به عنوان مدیرعامل توییتر وجود نداشت. اوایل روز پنج‌شنبه، ماسک – که پلتفرم رسانه‌های اجتماعی را اکتبر گذشته خریداری کرد و دو ماه بعد متعهد شد که با یافتن “کسی به اندازه کافی احمق که بتواند این کار را بپذیرد” از سمت مدیرعاملی توییتر کناره‌گیری کند – نشان داد که به یک جایگزین رضایت داده است.

او در توییتی نوشت: «از اینکه اعلام کنم یک مدیرعامل جدید برای X/Twitter استخدام کرده‌ام، هیجان‌زده هستم. او تا 6 هفته دیگر شروع می کند! نقش من به سمت مدیر اجرایی و مدیر ارشد فناوری، نظارت بر محصول، نرم‌افزار و سیستم‌عامل تغییر خواهد کرد.»