قالیشویی احمد آباد مستوفی

قالیشویی احمد آباد مستوفی

قالیشویی احمد آباد مستوفی

اجسام سنگین و رفت و آمد مداوم باعث به وجود داخل شدن مشکلات متعددی برای فرش‌ها می‌شوند. شاید تاکنون به این نکته توجه کرده باشید که پس از برداشتن چیزهایی مثل پایه مبل یا میز از بر روی فرش، جای آنان به طور کامل باقی می ماند و در بعضا از موارد نمی‌توان به راحتی آنها را برطرف کرد. هرچه اجسام سنگین به جهت مدتی طولانی‌تر بر روی فرش بمانند یا رفت و آمد بیشتری بر روی آنها انجام گیرد، کوبیدگی و تورفتگی فرش هم بیشتر خواهد شد. در همین مواقع میباشد که باید به دنبال راهی مطلوب به جهت از بین بردن تورفتگی فرش باشیم. به شکل کلی، بهتر میباشد که مدام اقدامات حتمی را برای دوری از کوبیدگی فرش مد نظر قرار دهید که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. در صورتی که کوبیدگی فرش شما بیش از حد است، ممکن است بایستی یک قالیشویی اعتبار را برای برطرف کردن آن با خبر کنید. در همین مطلب روش‌هایی ساده را به شما تدریس می دهیم تا بخش متعددی از کوبیدگی فرش را خودتان به راحتی رفع کنید.

کوبیدگی فرش چیست؟

 کوبیدگی فرش زمانی که به وجود می‌آید که بعضی از وسایل سنگین برای مدتی طولانی بر روی فرش باقی می‌مانند و در بلندمدت هم جابجا نمی‌شوند. هر چند فرش‌های ماشینی اهمیت به کارگیری از مواد مستحکمی نظیر اکریلیک ساخته می گردند و قابلیت ارتجاع بالایی نیز دارند، ولی رها نمودن آن ها به حال خود می‌تواند تاثیرات نامطلوبی بر آن‌ها بگذارد. این مورد قضیه برای فرش‌ های دستباف و نفیس هم به طور کامل درستگو است. از همین رو، همواره توصیه می گردد که برای شالوده مبلمان و میزها از ضربه‌گیر به کار گیری کنید و آنان را هر یک‌سری روز مقداری جابجا نمایید تا از پیدایش چنین ایراداتی به طور کامل دوری کرده باشید.

روش های از بین بردن کوبیدگی فرش

 در کل، از بین بردن کوبیدگی فرش به عنوان کاری چندان طاقت فرسا یا این که غیرممکن به حساب نمی‌آید. برای همین فعالیت می بایست چند عمل اولیه را انجام بدهید تا فرش در بهترین حالت خویش قرار گیرد. در در آغاز تراز فرش را یک سری بار به خوبی جاروبرقی بکشید تا الیاف آن تا جای ممکن حالتی صاف به خویش بگیرند. در صورت قابلیت فرش را خارج ببرید و در یک مکان مطلوب برای مدت یکسری ساعت وارونه کنید. اگر در آپارتمان زندگی می‌کنید، یکی از از اتاق‌ها را برای این عمل اختصاص دهید. آن گاه می‌توانیم به سراغ روند ذیل برویم.

 نحوه از بین بردن کوبیدگی فرش دارای استعمال از یخ

به کارگیری از یخ برای صاف و یکدست کردن الیاف فرش بسیار ساده و کاربردی است. به مراد از بین بردن کوبیدگی فرش اساسی به کارگیری از یخ، نخست به کف منزل خویش اعتنا کنید. در صورتی که کف خانه از موادی مثل چوب ساخته شده است، مسلما چیزهایی نظیر حوله یا سفره یک توشه مصرف تحت قسمت زخم دیده فرش قرار بدهید تا رطوبت حاصل از آب شدن یخ‌ها به خانه آسیبی وارد نکند. یخ به صورت کلی خاصیت جذب کنندگی مناسبی دارد و در زمانه آب شدن می‌تواند الیاف فرش را صاف کند. مقداری قالب یخ ریز را برای همین عمل مهیا کنید. این یخ‌ها را دقیقا روی محل زخم دیده قرار دیتا و تار و پود فرش را دارای استعمال از یک شانه یا برس کمی پس و پیش کنید. یک‌سری ساعت شکیبایی کنید تا یخ‌ها در هوای آزاد آب شوند. در صورتی که احساس می‌کنید که الیاف فرش هنوز در موقعیت پیشین خود قرار دارند، همین فعالیت را یک توشه دیگر تکرار کنید و منتظر نتیجه بمانید. پس از آب شدن یخ‌ها، از یک کتف حیاتی دندانه‌های جدا از هم استعمال کنید تا الیاف فرش را به سمت بالا بکشید. این فعالیت را تا هنگامی ادامه دهید که همه الیاف فرش حالتی صاف به خود می‌گیرند. همین فعالیت را اهمیت ملایمت هرچه تمام‌تر انجام دهید، چرا که هرگونه فشار اضافی می‌تواند هزینه‌های  بیشتری را متوجه شما کند. تمامی ما به خوبی می‌دانیم که بعضا از الیاف فرش در رخ تماس اساسی آب به راحتی رنگ پس می‌دهند. براین اساس همین عمل را نخست به جهت یکی از از قسمت‌های ریز کوفته شده انجام دهید و در صورتی که مشکلی برای آن پیش نیامد، همین عمل را به جهت قسمت‌های دیگر فرش هم انجام دهید. همینطور برای خشک کردن فرش می‌توانید از یک‌سری دستمال کاغذی و سشوار یاری بگیرید.

رفع کوبیدگی فرش کلیدی بخار

 زمانی که حرف از از بین بردن کوبیدگی فرش اهمیت بخار به در بین می‌آید، احتمال دارد مهم خودتان فکر می‌کنید که انجام دادن همین کار خیلی دشوار است. ولی به هیچ تیتر نگران نباشید. امروزه می‌توانید دستگاه‌های بخارشور را از فروشگاه‌های متعددی برای مدتی مشخص و معلوم قرض بگیرید یا این که به سادگی هرچه تمام‌تر از اتوی منزل خودتان استفاده کنید. دستگاه‌ بخارشور علاوه بر از میان بردن کوبیدگی فرش ، روشی دوچندان مطلوب به جهت شست و رفت و رفع آلودگی‌ مبلمان و پرده‌ها محسوب می‌شود. دفترچه راهنمای فرآورده را بررسی کرده و طبق آن یه خرده آب را باطن مخزن بریزید. زمانی که دستگاه به میزان به اندازه گرم شد، آن را بر روی حالت ساخت بخار قرار دهید. بخارشور را اصلی ملایمت و در حرکاتی آهسته بر روی نصیب کوبیده فرش بکشید. بهتر است که دستگاه را بیش از تعدادی ثانیه بر روی فرش نگه ندارید، چراکه احتمال جراحت رساندن به الیاف وجود دارد. پس از اتمام همین کار، از یک برس یا این که کتف به کار گیری کنید تا پرزهای فرش را به حالت معمولی خویش بازگردانید و باعث از میان رفتن پرز فرش می شود. درصورتیکه به جهت از بین بردن کوبیدگی فرش قصد دارید که از اتوی خانگی استفاده کنید، در آغاز نصیب آسیب چشم را حیاتی استفاده از یک آبپاش به خوبی مرطوب کرده و یک حوله یا پارچه مناسب را بر روی آن پهن کنید. اتو را روی موقعیت متوسط قرار بدهید و کلیدی حرکاتی آرام روی فرش بکشید. در زمان انجام این کار مطلقا باید دکمه ساخت بخار اتو را دائما فشار بدهید تا بخار ایجاد شود. زمانی که عمل تمام شد، پارچه را برداشته و نصیب کوبیده را مهم به کار گیری از شانه یا برس به لطف صاف کنید تا فرش حالتی یکدست به خویش بگیرد.

جلوگیری از کوبیدگی حیاتی ترمز فرش

 

 ترمز فرش از وسایل جالب توجهی است که برای نگهداری و دوری از تکان خوردن فرش در پایین آن قرار می‌گیرد. نکته جذاب در آیتم ترمز فرش همین می باشد که توانایی بالایی در تحمل فشار وارد شده از سمت بالا را دارد و به این خاطر برای جلوگیری از کوبیدگی فرش بسیار کارامد می باشد و یک عدد از راه های برطرف کردن کوبیدگی فرش می باشد. برای به کارگیری از ترمز فرش صد رد صد حتمی نمی باشد که آن را به جهت کلیه فرش خریداری کنید. همین قابلیت و امکان را در اختیار دارید که به مقدار دلخواه ترمز فرش خریده و آن را در زیر قسمت‌های آسیب‌پذیر نظیر زیر اساس مبلمان و میزها قرار دهید. –نتیجه گیری– کوبیدگی فرش یکی از عواملی میباشد که منجر می شود تا به الیاف و بافت قالی آسیب وارد شود و به همین دلیل ما بایستی راه های از بین بردن کوبیدگی فرش را معرفی نماییم که می توان ره یخ، بخار شو و تمرز فرش اشاره کرد که ما این سه نحوه را به جهت شما معرفی کردیم و طریق های از بین کوبیدگی قالی را گفتیم.

قالیشویی گلستان

قالیشویی شمس آباد

منبع golestanwash.com