قارچ ها چگونه ارتباط برقرار می کنند؟ | بررسی فناوری MIT

همانطور که قارچ ها رشد می کنند، دائماً در حال حس کردن، یادگیری و تصمیم گیری هستند. قارچ ها مانند چند زبانه هستند: آنها هم “صحبت می کنند” و هم طیف گسترده ای از سیگنال های شیمیایی را درک می کنند. آنها مواد شیمیایی را آزاد می کنند که در هوا شناور می شوند و در آب جریان می یابند. به طور شگفت انگیزی، قارچ ها نه تنها معنای یک ماده شیمیایی را بسته به زمینه و در رابطه با سایر مواد شیمیایی درک می کنند، بلکه به طور فعال تفسیر می کنند.

مطالعات در مورد نحوه ارتباط قارچ ها از تحقیقات در مورد ارتباطات گیاهان و به ویژه حیوانات عقب مانده است. اکثر آنها بر اساس چندین گونه “موش آزمایشگاهی” هستند، بنابراین دانش در مورد انواع دیگر محدود است، اما در اینجا آنچه را که در مورد سه حوزه ارتباطی شناخته شده است، خلاصه می کنیم: درون یک قارچ، بین قارچ های همان گونه، و با موجودات دیگر.

درون یک قارچ

هر نوک در حال رشد دارای استقلال و پاسخگویی به کل ارگانیسم است، مشابه رابطه حشرات اجتماعی با کندو. بین سلول های هر میسلیوم جریانی از مواد شیمیایی، مواد مغذی و تکانه های الکتریکی جریان دارد. حرکات آنها برای آگاه نگه داشتن کل در مورد اتفاقات و هماهنگ کردن اقدامات در سراسر شبکه عمل می کند. تحقیقات اندرو آداماتزکی، استاد محاسبات غیر متعارف در دانشگاه غرب انگلستان در بریستول، نشان می‌دهد که آنها بر سیگنال‌های بیوالکتریک داخلی میسلیوم تأثیر می‌گذارند، که ممکن است نوعی «زبان» را تشکیل دهد. در حالی که میسلیوم نه دارای سیستم عصبی است و نه حاوی سیستم عصبی است، میسلیوم ها اشتراکات زیادی با این سیستم ها دارند. هر دو دارای ساختارهای منشعب هستند، مسیرها را در صورت نیاز تقویت یا هرس می کنند و از برخی از اسیدهای آمینه یکسان برای انتقال اطلاعات استفاده می کنند.

بین قارچ های یک گونه

بسیاری از قارچ ها جنسی هستند و برای تولید مثل باید جفت شوند. آنها فرمون‌ها را می‌فرستند و فرمون‌های دیگران را «بو می‌کشند» و سپس به سمت آن‌هایی رشد می‌کنند که جذاب به نظر می‌رسند (بر اساس هر چیزی که قارچ‌ها جذب آن می‌شوند). هر زمان که دو میسلیوم با هم ملاقات می کنند، برای مذاکره درباره رابطه خود با هم ارتباط برقرار می کنند، که می تواند از همجوشی (برای ایجاد یک مشارکت تولید مثلی یا غیر تولید مثلی) تا بی تفاوتی نسبت به طرد فیزیکی و حتی تضاد شیمیایی متغیر باشد. هر میسلیوم جفت شده پویایی فیزیکی همجوشی و زندگی مشترک پس از آن را بررسی می کند.