فناوری کووید ارتباط تنگاتنگی با دولت نظارتی چین دارد

با این حال ، در حالی که سرعت و قصد این پاسخ برای محافظت از کارگران در غیاب واکنش م effectiveثر ایالات متحده در سطح ملی قابل تحسین بود ، این شرکت های چینی نیز در اشکال نقض فاحش حقوق بشر درگیر شده اند.

داهوا یکی از ارائه دهندگان اصلی سیستم های “اردوگاه هوشمند” است که ورا ژو در سین کیانگ تجربه کرده است (این شرکت می گوید که امکانات آن توسط فناوری هایی مانند “سیستم های دید رایانه ای ، تجزیه و تحلیل داده های بزرگ و محاسبات ابری” پشتیبانی می شود). در اکتبر 2019 ، هر دو شرکت Dahua و Megvii از جمله هشت شرکت فناوری چینی بودند که در لیستی قرار گرفتند که شهروندان آمریکایی را از فروش کالا و خدمات به آنها منع می کند. منافع ملی ، مانع از فروش آمازون به داهوا ، اما خرید از آنها نمی شود). شرکت های تابعه BGI در سین کیانگ در ژوئیه 2020 در لیست بدون تجارت ایالات متحده قرار گرفتند.

خرید آمازون از دوربین های نقشه برداری حرارتی داهوا ، به یاد لحظه ای قدیمی در گسترش سرمایه داری جهانی است که توسط عبارت جیسون مور ، مورخ ، به یاد ماندنی بیان شد: “پشت منچستر می سی سی پی ایستاده است.”

منظور مور از این حرف چه بود؟ وی در بازخوانی تجزیه و تحلیل فردریش انگلس در مورد صنعت نساجی که منچستر انگلستان را بسیار سودآور کرد ، دید که بسیاری از جنبه های انقلاب صنعتی بریتانیا بدون پنبه ارزان تولید شده توسط کار برده در ایالات متحده امکان پذیر نخواهد بود. به طور مشابه ، توانایی سیاتل ، کانزاس سیتی و سئول در پاسخگویی سریع به همان اندازه که به بیماری همه گیر واکنش نشان دادند ، تا حدی به نحوه سیستم های سرکوب در شمال غربی چین بستگی دارد که فضایی برای آموزش الگوریتم های نظارت بیومتریک ایجاد کرده است.

حمایت از کارگران در طول همه گیری بستگی به فراموش کردن دانش آموزان مانند ورا ژو دارد. این به معنی نادیده گرفتن انسان زدایی هزاران هزار نفر از بازداشت شدگان و کارگران غیر آزاد است.

در همان زمان ، سیاتل نیز ایستاده است قبل از سین کیانگ

آمازون با توجه به مشارکت خود با اداره مهاجرت و گمرک ایالات متحده برای هدف قرار دادن مهاجران غیرقانونی و تلاشهای لابی گری فعال در حمایت از مقررات ضعیف نظارت بیومتریک ، نقش ویژه ای در نظارت غیر ارادی دارد که به طور نامتناسبی به اقلیت های قومی-نژادی آسیب می رساند. به طور مستقیم ، Microsoft Research Asia ، موسوم به “مهد هوش مصنوعی چینی” ، نقش مهمی در رشد و توسعه Dahua و Megvii ایفا کرده است.

بودجه دولتی چین ، گفتمان جهانی تروریسم و ​​آموزش صنعت ایالات متحده سه دلیل اصلی است که چرا ناوگان شرکت های چینی در حال حاضر جهان را در تشخیص چهره و صدا رهبری می کند. این روند با جنگ علیه تروریسم که با محوریت قرار دادن اویغورها ، قزاقستان و هوی در محوطه پیچیده دیجیتالی و مادی انجام شد ، تسریع شد ، اما اکنون در سراسر صنعت فناوری چین گسترش می یابد ، جایی که سیستم های زیرساختی با داده های بزرگ محفظه های دیجیتالی انعطاف پذیر را در سراسر کشور تولید می کند. ، هر چند نه در مقیاس مشابه سین کیانگ.

واکنش گسترده و سریع چین به همه گیری با پیاده سازی سریع این سیستم ها و روشن ساختن آن ، این روند را بیشتر تسریع کرده است آنها کار میکنندبه از آنجا که آنها قدرت دولتی را به طرق گسترده و صمیمی گسترش می دهند ، می توانند رفتارهای انسانی را به طور م alثر تغییر دهند.

رویکردهای جایگزین

رویکرد چینی ها به همه گیری تنها راه جلوگیری از آن نیست. ایالت های دموکراتیک مانند نیوزلند و کانادا که آزمایش ، ماسک و کمک اقتصادی به افرادی که مجبور به ماندن در خانه هستند ارائه کرده اند نیز م effectiveثر بوده است. این کشورها تصریح می کنند که نظارت غیر ارادی تنها راه محافظت از رفاه اکثریت حتی در سطح کشور نیست.

در حقیقت ، مطالعات متعدد نشان داده است که سیستم های نظارتی با بازداشت کردن جمعیت موردنظر از نژادپرستی سیستمیک و انسان زدایی حمایت می کند. استفاده دولت های گذشته و فعلی ایالات متحده از لیست Entity برای توقف فروش شرکت هایی مانند Dahua و Megvii ، در حالی که مهم است ، همچنین دارای استاندارد دوگانه است و شرکت های چینی را به دلیل خودکارسازی نژادپرستی مجازات می کند در حالی که به شرکت های آمریکایی برای انجام کارهای مشابه کمک مالی می کند.

تعداد فزاینده ای از شرکت های مستقر در ایالات متحده در تلاش هستند تا الگوریتم های خود را برای تشخیص فنوتیپ های نژادی توسعه دهند ، هر چند از طریق یک رویکرد مصرف گرایانه که بر رضایت مبتنی است. با تبدیل نژادپرستی خودکار به نوعی راحتی در بازاریابی مواردی مانند رژ لب ، شرکت هایی مانند Revlon اسکریپت های فنی موجود در دسترس افراد را سخت می کنند.

در نتیجه ، از بسیاری جهات نژاد همچنان بخشی غیرقابل تفکر از نحوه تعامل مردم با جهان است. پلیس در ایالات متحده و چین به فناوریهای ارزیابی خودکار به عنوان ابزاری برای تشخیص جنایتکاران یا تروریستهای بالقوه فکر می کند. این الگوریتم ها عادی جلوه می دهند که مردان سیاه پوست یا اویغورها به طور نامتناسب توسط این سیستم ها شناسایی می شوند. آنها پلیس و کسانی را که از آنها محافظت می کنند متوقف می کنند که تشخیص دهند نظارت همیشه در مورد کنترل و انضباط افرادی است که با دیدگاه قدرتمندان متناسب نیست. جهان ، نه چین به تنهایی ، مشکل نظارتی دارد.

برای مقابله با افزایش پیش پا افتادگی ، روزمره بودن نژادپرستی خودکار ، ابتدا باید آسیب های بیومتریک در سراسر جهان آشکار شود. زندگی افراد قابل بازداشت باید در مرز قدرت بر زندگی قابل مشاهده باشد. سپس باید نقش مهندسان ، سرمایه گذاران و شرکتهای روابط عمومی در سطح جهانی در تصور نکردن تجربیات بشری ، در طراحی برای بازآموزی انسانها روشن شود. شبکه های اتصال – روشی که سین کیانگ پشت و قبل از سیاتل ایستاده است – باید قابل تفکر باشد.

– این داستان گزیده ای ویرایش شده از آن است در اردوگاه ها: مستعمره کیفری با تکنولوژی بالا در چین، توسط دارن بیلر (کلمبیا گلوبال ریپورتز ، 2021.) دارن بیلر استادیار مطالعات بین المللی در دانشگاه سیمون فریزر است که بر فناوری و سیاست زندگی شهری در چین تمرکز کرده است.