غذای فضایی آینده و تعویض باتری EV

آینده غذای فضایی می تواند به سادگی و عجیب و غریب باشد، مانند یک شیک پروتئینی ساخته شده با نفس فضانوردان یا یک همبرگر ساخته شده از قارچ.

برای دهه‌ها، فضانوردان در طول سفرهای خود به خارج از سیاره ما بیشتر به مواد غذایی از پیش بسته‌بندی شده یا کاهوی رشد یافته گهگاهی تکیه می‌کردند. با در نظر گرفتن ماموریت های فراتر از مدار زمین، رقابتی به رهبری ناسا امیدوار است که همه اینها را تغییر دهد و عصر جدیدی از غذای فضایی پایدار را آغاز کند.

برای حل مشکل تغذیه فضانوردان در ماموریت های طولانی مدت، ناسا از شرکت ها خواست راه های جدیدی برای توسعه غذاهای پایدار برای ماموریت های آینده پیشنهاد کنند. حدود 200 نفر به چالش برخاستند – ایجاد خلاقیت های مغذی (و عجیب و غریب) آشپزی در این فرآیند. داستان را کامل بخوانید.

– جاناتان اوکالاگان

چگونه تعویض باتری 5 دقیقه ای می تواند خودروهای برقی بیشتری را در جاده ها به ارمغان آورد

شارژ کردن، اصلی‌ترین روشی است که افراد در حین حرکت، باتری‌های برقی خود را پر از آب می‌کنند. اما برخی از شرکت‌ها یک جایگزین دارند که می‌تواند حتی سریع‌تر از سریع‌ترین شارژرهای امروزی باشد: تعویض باتری.

اما در حالی که طرفداران می‌گویند تعویض باتری می‌تواند با افزایش سریع‌تر برد خودروهای برقی، به تقویت وضعیت خودروهای الکتریکی کمک کند، برخی از کارشناسان شک دارند – تعویض باتری را راه‌حلی گران‌قیمت می‌دانند که در بهترین حالت به جایگاه باریکی در آینده حمل‌ونقل الکتریکی کمک خواهد کرد. داستان را کامل بخوانید.

– کیسی کرونهارت