علاقه بازاریاب از Metaverse به هوش مصنوعی مولد منتقل می شود

استفاده‌های اصلی بازاریابان در بریتانیا برای پذیرش هوش مصنوعی این بود که به آنها اجازه می‌داد محتوای شخصی‌سازی‌شده‌تری ایجاد کنند (69٪)، درک بهتر نیازهای مشتری (68٪) و ارائه یک جریان ثابت از محتوای مرتبط (60٪).

تاج اولین موج هوش مصنوعی

تام هد، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت تحلیلی Comparative Linguistics، به Adweek گفت که آمارهای نظرسنجی برای ابزاری که تنها شش ماه در بازار عرضه شده بود، “بسیار دیوانه کننده” بود.

«به طور کلی [marketers] در بررسی و آزمایش ابزارهای جدید عالی هستند – این بخشی از کار است، و به دلیل مزایای بالقوه برای آنها – ایده های جدید، تحقیقات و زمان صرفه جویی در تولید محتوا، به نام چند مورد،” او توضیح داد.

«آمار چیزی را که من در بازار می‌بینم، تأیید می‌کند، که اشتهای قابل‌توجهی برای استفاده از ابزارها است، تعداد بسیار زیادی در حال بازی هستند، اما هنوز بسیاری از آنها بیشترین بهره را برده‌اند. هد افزود: بین فرو بردن انگشت پا در آب و نحوه استفاده از آنها برای کسب و کار خود برای به دست آوردن مزیت رقابتی تفاوت وجود دارد.

در ماه‌های اخیر، برندها شروع به فاش کردن نتایج آزمایش‌های بازاریابی استفاده از هوش مصنوعی با عرضه آبجو بک در ماه آوریل کرده‌اند. ChatGPT و Midjourney توسط تیم بازاریابی این برند برای ایجاد دستور العمل دم کرده و همچنین طراحی بطری، نام تجاری و وثیقه بازاریابی آن به کار گرفته شدند.

در عرض چند هفته یکی دیگر از برندهای الکلی، Absolut، کمپین «محله خود را مخلوط کن» در کانادا با استفاده از هنر تولید شده توسط هوش مصنوعی منتشر کرد که سپس به بارمن ها داده شد تا دستور العمل های کوکتل و ماکت شبیه به آن تصاویر را تهیه کنند.

با این حال، آگاهی گسترده از این ابزار و قابلیت های آن راه دوری است. در میان جمعیت عمومی، گارتنر در ماه مارس فاش کرد که بیش از نیمی (53%) از 320 پاسخ‌دهندگان هنوز نام ChatGPT را نشنیده‌اند.