علاقه بازاریاب از Metaverse به هوش مصنوعی مولد منتقل می شود

در 30 نوامبر 2022 بود که نمونه اولیه ChatGPT فعال شد.

در عرض چند هفته، هیاهویی در سراسر جهان در مورد پاسخ‌های دقیقی که ربات تولید می‌کرد پخش شد و ظاهراً هر پست دیگری در لینکدین بینشی در مورد استفاده از هوش مصنوعی ارائه می‌کرد.

تبلیغات، صنعتی که به سمت چیزهای جدید براق می‌کشد، از هیاهوی پیرامون دنیای متاورژن به وعده‌های هوش مصنوعی مولد متمرکز شده است.

و ما اکنون داده هایی برای نشان دادن آن داریم. به گفته شرکت نرم افزار Sitecore، نظرسنجی از 800 بازاریاب برند (400 در ایالات متحده و 400 در بریتانیا) چیز جدید درخشان در واقع هوش مصنوعی است.

بازاریابان برای پذیرش هوش مصنوعی آماده می شوند

نظرسنجی نرم افزار بازاریابی هوش مصنوعی و کامپوزیتی به دنبال کشف تأثیر انتشار ChatGPT برای بازاریابان بود:

  • 75٪ انتظار دارند که هوش مصنوعی مولد به آنها کمک کند تا از طریق شخصی سازی بیشتر به نتیجه تجربه مشتری مورد نظر خود نزدیک شوند.
  • 56 درصد معتقدند نرم افزار تجربه دیجیتال در اولویت قرار دارد.
  • 38 درصد بودجه پروژه های متاورس را برای حمایت از استقرار هوش مصنوعی تخصیص داده اند.

بازاریابان بر این باورند که بیشترین مزیت در خدمات مشتری (24 درصد) از جمله بهبود وفاداری مشتری خواهد بود. بیش از سه چهارم (76٪) گفتند که چرخش ناگهانی برای پذیرش فناوری جدید منجر به “سردردهای بودجه ای” می شود.

به جای اینکه تحت تاثیر این پیشرفت ها غرق و خسته شویم، متوجه شدیم که بازاریابان جسور و آزمایشگر هستند.

Dave O’Flanagan، مدیر ارشد محصول، Sitecore

در ایالات متحده، 80٪ از بازاریابان مورد بررسی، این فناوری را در مقایسه با 63٪ در بریتانیا تجربه کرده اند.

Dave O’Flanagan، مدیر محصول Sitecore گفت: «نرخ اخیر نوآوری در فناوری بازاریابی واقعاً قابل توجه بوده است. با این حال، به جای اینکه از این پیشرفت‌ها غرق و خسته شویم، متوجه شدیم که بازاریاب‌ها در پذیرش فناوری‌هایی مانند ChatGPT جسور و تجربی هستند.

او افزود: «برخلاف سایر پلتفرم‌ها که پیاده‌سازی چالش‌برانگیز بوده‌اند، هوش مصنوعی مولد نه‌تنها ادغام نسبتاً آسان در ارائه‌های نرم‌افزاری قابل ترکیب و پشته‌های گسترده‌تر فناوری بازار، بلکه به سرعت تأثیر قابل‌اندازه‌گیری بر کمپین‌های بازاریابی دارد، نویدبخش است.»

فقط کمتر از نیمی از پاسخ دهندگان (45٪) گفتند که هنوز احساس نمی کنند فناوری بازاریابی آنها به اندازه کافی مجهز است تا از هوش مصنوعی مولد استفاده کند، در حالی که 70٪ قصد دارند به سمت معرفی راه حل های نرم افزاری قابل ترکیب تر در پشته فناوری خود حرکت کنند تا از هوش مصنوعی مولد استفاده کنند.