صدای زنده مرده نیست. طاقچه است

فرصت ها در انتظار

امروز، اخراج نام‌های بزرگی که به مهمانی صوتی زنده هجوم آورده‌اند، مانند اسپاتیفای، ردیت و حتی توییتر که به‌طور فزاینده‌ای محصور شده‌اند، به اولویت‌زدایی قالب اشاره می‌کنند و به همین دلیل، صدای زنده به صدا درآمده است. فرصت رسانه ای جدی برای بازاریابان جریان اصلی به صراحت بگویم، مقیاس پایگاه کاربر دیگر وجود ندارد و هیچ کس در تلاش برای فریب دادن آن نیست.

اما این بدان معنا نیست که قالب مرده است، و نه اینکه بازاریابان باید به طور انبوه از سرمایه گذاری در این فضا دوری کنند. برعکس، برای مختصر درست، می تواند خروجی مناسبی باشد.

امثال استیج‌های Discord، با اجتماعات خاصی که برای اشتراک‌گذاری سرگرمی‌ها و علایق، اعم از بازی، موسیقی، تولید محتوا و غیره، گرد هم می‌آیند، مخاطبان خاص را جذب می‌کنند. در واقع، بسیاری از اینها آگاهانه تعداد کاربران را در هر کانال Stage محدود می‌کنند تا فضای بسته و صمیمی را حفظ کنند. کمپین‌ها یا فعال‌سازی‌هایی که محرک‌های تخصصی یا انحصاری را به دنبال دارند ممکن است همچنان بخواهند از صدای اجتماعی زنده در رویکرد خود استفاده کنند. مخاطبان کوچکتر و منحصر به فرد نیز جذابیت قابل توجهی را برای افرادی که به دنبال فضاهای امن آنلاین هستند، به ویژه کاربران جوان تر، ارائه می دهد.

بنابراین، در جوامع خاص، سیستم عامل های صوتی زنده هنوز هم مرتبط هستند. این جریان اصلی نیست، و تا حد زیادی در هر طرح بازاریابی بدقولی نیست، اما اینکه باور کنیم که آن مرده است، نادیده گرفتن اهمیت برخی از بازیگران کوچکتر اما مهم در چشم انداز رسانه های اجتماعی است.

به جای نوشتن فرمت ها به صورت عمده، بازاریابان باید در عوض روی مسیری تمرکز کنند که احتمالاً افزایش علاقه بعدی به آن سمت می رود. کار کردن در مورد چگونگی حفظ سیالیت به طوری که سرمایه گذاری های بازاریابی برند آنها در کوتاه مدت با مخاطبان حرکت کند، حرکت ایمن تر از تلاش برای شرط بندی بر روی آنچه که در این زمان در سال آینده وجود خواهد داشت و نخواهد داشت، خواهد بود.