صدای زنده مرده نیست. طاقچه است

رکود در خوش شانسی صداهای زنده، همانطور که با کناره گیری اخیر Spotify و Reddit از سرمایه گذاری مربوطه خود در این فضا نشان می دهد، داستان یک مفهوم شکست خورده و یا یک پلت فرم اضافی نیست. در عوض، آنچه ما شاهد آن هستیم صرفاً یک تغییر در مقیاس بزرگ، اما دور از پایان، در پاسخ به رفتارهای مخاطبان است.

این برای ما که اجتماعی زندگی می کنیم و نفس می کشیم چندان غیر معمول نیست. سرمایه گذاری در بازاریابی هوشمند هر روز در سطح خرد تحت تأثیر خلق و خوی، علایق، رفتارها و ترجیحات مخاطبان قرار می گیرد. تغییرات در منظره صوتی زنده را می توان به عنوان نمونه ای در سطح کلان از این الگو درک کرد.

یک موج مافوق صوت که توسط یک بیماری همه گیر ایجاد شده است

افزایش محبوبیت مافوق صوت در فرمت صوتی زنده در اواسط همه‌گیری به اوج خود رسید، زیرا مردم به دنبال اشکال جدیدی از سرگرمی و ارتباط در قرنطینه بودند. Clubhouse که به عنوان یک سایت فقط دعوت شروع به کار کرد، رهبری گروه را بر عهده داشت و پس از آن شرکت‌هایی مانند Twitter Spaces، Facebook Live Audio، Reddit Talk و Spotify’s Greenroom دنبال شدند، با آمپر آمازون که چیزی برای میزبان‌های رادیویی نامطلوب ارائه می‌دهد.

برای برندها کاملا منطقی بود که در آن زمان حضور در آن فضا را کشف کنند. ترکیبی از متغیرهای منحصربه‌فرد، صدای اجتماعی زنده را به قالب جدیدی تبدیل کرده است، زیرا سرگرمی‌های مبتنی بر قرار، در زمانی که بسیاری از افراد ساختار زندگی روزمره خود را از دست داده بودند، روال و تمرکز ارائه می‌کرد.

ویژگی های خاص صدا فقط نیازهای دیگر را برآورده می کند. ارائه وقفه از نمایشگرهای بی پایان و «خستگی زوم»، به ما این امکان را می دهد که در حین قدم زدن در طبیعت یا انتخاب یک موسیقی متن جایگزین به تکرار همان همراهان حبس خانگی، هماهنگ شویم. محرک‌های احساسی نیز وجود داشت – صدا، به‌ویژه قالب‌های زنده یا پادکست با لحن مکالمه‌ای بیشتر، صمیمی‌تر و همدلانه‌تر از سایر قالب‌های سرگرمی هستند. زمانی که منزوی و بدون ساختار بودیم، صدای زنده لحظات واقعی ارتباط انسانی را به ما ارائه می کرد.

منطقی است که یک تغییر رفتاری منحصر به فرد در آن نقطه از زمان وجود داشته است. و بنابراین دلیل آن نیز این است که با از سرگیری خدمات عادی، تقاضا کاهش خواهد یافت. مردم به سر کار، دویدن در مدرسه و دوشنبه شب به فوتبال بازگشتند. دفترهای خاطرات ما دوباره پر شد و هر نوع فعالیت مبتنی بر قرار ملاقات تاثیرگذار بود.