سیاست های فضایی سرانجام در حال ورود به قرن 21 است

هرگز در فضا به اندازه امروز اتفاق نیفتاده است. فعالیت های تجاری طی پنج سال گذشته به دلیل پرتاب موشک های شرکت های فضایی خصوصی ، قرار دادن ماهواره ها در مدار و انجام مأموریت به ماه ، افزایش یافته است.

اما برخی از کارشناسان نگران هستند که این موج فعالیت بسیار جلوتر از موافقت نامه های بین المللی است که در مورد اینکه چه کسانی می توانند در فضا انجام دهند ، پیش می رود. بیشتر این سیاستها مدتها قبل از گرم شدن بخش تجاری تجاری نوشته و اتخاذ شد.

اکنون ، کشورها متوجه شده اند که باید این توافقنامه ها را به روز کنند. این هفته موسسه تحقیقات خلع سلاح سازمان ملل متحد کنفرانس سالانه امنیت فضایی خود را در ژنو سوئیس برگزار کرد (شرکت کنندگان می توانستند بصورت مجازی یا حضوری شرکت کنند). به مدت دو روز ، دیپلمات ها ، محققان و مقامات نظامی از سراسر جهان گرد هم آمدند تا درباره تهدیدها و چالش ها ، کنترل تسلیحات و امنیت فضا بحث کنند. مکالمات آنها پنجره ای را در مورد اینکه سیاست های جدید فضایی چگونه ممکن است به نمایش بگذارند.

در اینجا برخی از مهمترین غذاهای آماده تهیه شده است.

ممکن است مسابقه تسلیحاتی در راه باشد

برخی کارشناسان نگرانند که فضا به میدان نبرد بعدی تبدیل شود. استفاده از فناوری های ضد فضایی در حال افزایش است. به عنوان مثال ، روسیه و چین به تازگی آزمایش موشکی ضد ماهواره ای انجام داده اند و ایالات متحده مدتهاست که دارای چنین قابلیت هایی است.

بنیامین سیلورستاین ، تحلیلگر تحقیقاتی پروژه فضایی در بنیاد کارنگی برای صلح بین المللی ، می گوید: “من ادعا می کنم که ما شاهد پیشرفت مسابقه تسلیحاتی هستیم.” “ما احتمالاً از نقطه ای عبور کرده ایم که در آن احتیاط شده است که تلاش های اصلی خود را بر جلوگیری از این رقابت تسلیحاتی متمرکز کنیم.”

سیلورستاین گفت به جای بازدارندگی ، سیاست های جدید باید بر کاهش پیامدهای منفی این رقابت تسلیحاتی تمرکز کند. وی از دولتها خواست تا از سازمان ملل متحد و منابع دیپلماتیک آنها برای شفاف سازی و بهبود روابط بین بازیگران رقیب استفاده کنند.